söndag 7 september 2008

Nu har jag fått ett "nytt" soffbord...


Här har inte bara fötts valpar, minsann!
Här har också målats, jajjamänsan.
Mitt soffbord som jag fick av mina föräldrar, ett ovalt bord i ädelträ blev vitt denna gång. Mamma var aldrig riktigt nöjd med bordet
så de hade det nog bara i två år innan jag fick ta över det.

Det har stått i garaget en tid eftersom småflickorna allt för ofta använde det som språngbräda till sina hopp ner i soffan.... aja-baja!
Men vad hjälper det att banna dom för det?
De bara skrattade och hoppade ändå högre, så bordet åkte ut...

Sedan frågade mamma för några dagar sedan
-Det där bordet som ni fick av oss, att du inte tar in det och målar det vitt, det skulle ju bli jättefint till era soffor...

Sagt och gjort, som ni kanske har förstått sedan tidigare så väger mammas ord tungt hos mig, hi-hi..
så in med bordet, banna, banna och åter banna småflickorna att man får inte,
absolut inte hoppa från soffbordet, inte ens sent på fredagskvällen när sockerchocken är som störst efter djupdykning i fredagsgodiset...

De har ju blivit äldre så det borde fungera nu...
..peppar, peppar...


Glasklocka med bebis i.

Glasklockan finns i två storlekar hos Ofelias Hus

****


Dukat for te och kaka i gammal stil...



Inte så pjåkigt, eller?



...jag är jättenöjd!




****



Dessa pallar köptes på Indiska för lite och ingenting, svarta var dom först men det blev det minsann ändring på, hi-hi..


****


Dessa Prinsesskronor finns också hos Ofelias Hus

Den vita rosen fick jag av min syster Susanne när jag fyllde år, jättesöt !


Jag försökte hinna ta lite bilder innan någon annan ville vara med på bild....
men, det dröjde inte länge innan Ofelia kom och frågade :

- Mamma vad gör du?

-Oh, vad gott med te, får jag smaka?
Och kaka...

....sedan dröjde det inte länge innan Alva dyker upp, nyfiken och undrar vad Ofelia har i koppen...

-Kanske smaka en kaka...

Ofelia har fullt upp med att både dricka te och samtidigt "posa", så bilderna blir bra, denna gulliga linslus...


Efter lite "kasta kakor på golvet attack"av Alva så går Ofelia till slut med på att dela med sig av teet...

...mera kakor, mums...

de tyckte att det var så mysigt med te och kaka så jag fick ta fram guldkopparna från min farmor Anna,
så de kunde ha lite teparty.
Pallarna är perfekt för småflickorna att sitta på.

Det är väldigt fina ben på bordet...

...det var precis som min mamma sa, att det blev jättefint till våra soffor !!

Här är en liten "förebild", som vanligt har jag ju så bråttom med allt så jag hade börjat måla när jag kom på att jag inte tagit någon "förebild"



Ha en riktig skön Söndag!!

10 kommentarer:

Levindas Värld sa...

Men se där, bordet blev verkligen kanonfint! Vilken tur att du har din mamma som verkar se på inredning med samma sprudlande ögon som du gör, roligt att dela intresse med mamma sin :)

Vilken fin glasklocka du har där och foten var supersöt, tycker också mkt om de söta prinsesskronorna.

Vilka sötnosar till tjejer, ser verkligen trevligt ut :)

Önskar dig en härlig söndag!

Viola sa...

Himla mysigt inlägg, har en utmaning åt dig, kram VIOLAN

♥ Fyra årstider sa...

Vad bordet blev fint med målat bord. Vilken härlig lantlig charm du har hemma.
Kram Lotta

S o F sa...

Förstår att du är nöjd. Blev ju jättefint i vitt.

Och så gulligt det var med de där små kronorna placerade i en liten grupp. Mysigt!

Varma söndagskramar!

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Hej!

Både mamma och du har så rätt så! Bordet blev kanonfint och passar utmärkt till sofforna!

Kram Annica

Katta sa...

Vilka fina färger du har i ditt vardagsrum, gillar verkligen det tyget på indiskapallarna med.Och så vackra saker på det dukade bordet. Söta små linslusar med , min snart 5åriga dotter är med en linslus och poserar på alla möjliga tänkbara sätt undrar var hon lär sig sånt. Ha en bra kväll, kram Katta

Stina sa...

Hur fint som helst. Det där blommiga sofftyget har jag med som ombyte.
Kramis

Marie sa...

Vad fint bordet blev när du målade det, hittade hit genom en slump och jag tittar gärna in fler gånger. Ha en skön höst!

Karin i Villa Grå sa...

Hej!

Vill säga TACK för utmärkelsen från dig! Har suttit här och scrollat ner bland dina äldre inlägg och du har ett fantastiskt hem med massor av detaljer att gotta sig åt! Dessutom är du en duktig fotograf *gillar*

Stor kram!

Karin

Ullis/Leva på landet sa...

Klart att du ska lyssna på din mamma, *s*. Hon hade ju helt rätt när hon säger att det passar tillera soffor för det gör det. jättefint du har gjort .

Kram Ullis