lördag 6 december 2008

En reflektion av ....mig !

(bilderna är lånade från nätet)

I går var Kent och jag på julfest med hans jobb,
det var julmat, med ståupp komikern Ronny Eriksson som underhöll.
För er som inte känner mig så ingående kan jag berätta att
sådana här julfester med jobb är bland det värsta jag vet,
en hop av människor som i vanliga fall inte väljer att umgås,
samlas för att ha "trevligt"tillsammans.
Jag har alltid undvikit dessa julfester på ett naturligt sätt,
ni vet...gravid, ammande, migrän ingen barnvakt,
så stackars Kent har snällt gått själv...
han vet precis hur jag fungerar så
han har aldrig begärt att jag ska följa,

men jag kände att i år så var det dags att
"spotta upp sig" och följa med. Gissa vad?
Det var faktiskt trevligt !


Jajjamänsan, inte alls som jag trodde, fylleslag och intriger
utan mycket god mat och med rolig underhållning.



Vad valde jag att ha på mig ?
Jo, jag var och köpte mig lite nytt, eftersom jag inte gillar
att klä mig avklätt och nätt,
så fick det bli en svart stickad cape med polo,
kort mörkgrå yllekjol i tunt tyg,
svarta heltäckande leggins och "högskaftade" svarta stövlar,
med ett långt halsband med genomskinliga
mörkröda "glas-stenar".




Men jag hade hellre varit hemma med barnen och sett på Idol...
Dessutom så är jag glad att det är ett helt år till nästa gång!
Jag är en riktig stugsittare,
trivs bäst hemma i min trygga vrå,
mitt umgänge består av min stora härliga familj,
De är dem som jag väljer att
spendera min lediga tid
tillsammans med.





Som i kväll så är vi bjudna till mina föräldrar för en ABBA-kväll,
då blir det god mat och mysigt umgänge som avslutas
med att se på Mamma- Mia,
de har ett helt otroligt bio-ljud med surround till platt-tv´n,
det är faktiskt mysigare än att gå på Bio.




Syrran, Susanne, ni vet hon som gillar turkost,
hon har ofta genom åren undrat
hur jag "står ut" med att bara vara hemma,
jag har ju valt att vara hemma med barnen
från det Evelina föddes, för snart 14 år sedan.
Jag hade inte velat ha det på något annat sätt.
Susanne är min totala motpol,
hon driver ett succes-företag som gör att hon reser kors och tvärs
över vårt avlånga land med stor framgång
och jag vet att hon hade inte heller velat ha det på något annat sätt,
medans jag, nu när barnen mer och mer börjar
att klara sig själv,
har valt att driva en nätbutik.
Jag har fått frågan om jag inte ska öppna en fysisk butik
av många kunder som undrar,
Nej, nej, jag vill ha det precis så här,
mitt jobb är och stannar inom husets fyra väggar,
affärerna sköter jag över nätet,
precis som jag vill ha det !!

***



Avslutar med en bild från Göteborg, den är hur vacker som helst...

alla ni som är från Göteborg och som

läser detta kan känna er utvalda
som kan gå här och strosa under julhandeln...

(Bilderna är ju som sagt lånade från nätet)

Ha en riktigt skön helg,
med mycket glögg och pepparkaksbak !


Kram
Anette

9 kommentarer:

Anneli sa...

Hejsan.

Va vackert det såg ut att vara på Liseberg i år, har varit där förut och inte bokat in något besök i år. Men nu får jag nog tänka om!
Mycket trevlig blogg du har.
Känner definitivt igen mig, är precis likadan, vill allra helst vara hemma och mysa med familjen.
Men när jag väl tar mig ut så har jag jätte kul!

Många kramar Anneli.

Katta sa...

Förstår dej att du undviker att gå på de julfesterna, jag skulle då inte vilja gå ut med min mans fulla arbetskamrater vare sig på julbord eller annat visserligen är den firman så snål så de bjuder aldrig med respektive. De kan tex bjuda de anställda på Gondolen på middag värd 2000kr per pers istället för hälften så fruar kan få gå med.Kul för dej att det ändå blev en trevlig upplevelse. Visst är man olika som människa med,förut var jag verkligen karriärstjej men sen jag fick mina barn har jag jobbat hemma och haft barnen så lite som möjligt på dagis vilket jag valt för att jag vill ha det så.Underbar Göteborgsbild, det är ju inte ofta som snön liggar på där. Önskar dej en trevlig andra advent, kram Katta

♥ Fyra årstider sa...

Ibland så är det skönare att bara få vara hemma.
Kram Lotta

LillaFlisan sa...

hihihi!

Jag är PRECIS som du!!!
En riktig hemmasittare!!!
med ett undantag... Jag ÄLSKAR mitt jobb och kan nog inte tänka mig att vara utan det...Fast jag skulle nog kunna tänka mig att gå ner lite i tid men det funkar tyvärr inte med att vara klassföreståndare....

Trevlig andra advent!

Kram

Flisan

Ullis/Leva på landet sa...

Så kul att det blev riktigt trevligt. Är ju också hellre hemma än går ut och maken är också likadan. Fast ibland kan det faktiskt vara riktigt kul att komma iväg, men problemet brukar oftast vara vad man ska ha på sig. Lät jättefint det du hade.

Ha en bra andra advent!
Kram Ullis

Viola sa...

Du har ju haft en helg som verkligen vrit mixad, håller med dig om julfester, kan vara som att spela på lotteri, fniss...men var roligt att du hade det trevligt och sedan ett bra avslut på helgen Med ABBA låter bra för mig, jag får ofta samma fråga som du med butiken, men jag har valt detta för jag vill kunna styra över min arbetstid och det kan VI ju verkligen med våra butiker, ha nu en bra vecka, kram

2Learn sa...

Vad kul med lite nya kläder och piff, du måste ha varit skitsnygg, jag kan riktigt se dig framför mig, slå knockout på alla andra "fruar"... men jag vet vad du menar med tvingat umgänge, det blir aldrig riktigt bra /S

LillaFlisan sa...

Kram!!!

Flisan

heavenandearth sa...

Vilken fin blogg du har! Första gången här för mig, men säkert inte den sista!

Jag är nog lite av en stugsittare jag oxå..men det har nog kommit m åren i mitt fall.. Var helt tvärsom innan jag fick barn.

Ha en go onsdag!
Iréne