tisdag 17 februari 2009

Hej svejs alla goa nattsuddare
som tittar in !
*
*
Det är så många som har hört av sig ang fågelburen i Evelinas rum,
den modellen har tyvärr utgått.
Tänkte därför visa de vita fågelburar som snart kommer till Ofelias Hus,
det kommer också några bruna modeller.
*
Bilderna jag har på dessa är i det ljusaste laget,
men så fort jag får hem dem så ska jag ta
lite tydligare bilder på dem,
så ni kan se detaljerna bättre.



*****
**
*
Skriver dagens inlägg från en frostig och kylig plats på vår planet idag,
termometern visade som lägst -24,5 !!
*
Det är så kallt att vår lilla Chihuahua
vägrar att gå ut och kissa...
tur för henne att vi har två funktionsdugliga
kattpottor som hon kan kissa i.
*
Undra vad Siameserna egentligen tycker om det ??

Denna bordsdukning fick Evelinas tjejkompisar
slå sig ner till i fredags när hon hade sin födelsedagsfest.....



Jag roade mig med att
flytta runt med några ljus lampetter,
tyckte denna vägg var lite för kal....
Det blev bättre på det här sättet!

Ett kännetecken för denna kattras (Oriental)
ska visst vara att de ska ha en "mördande blick"
och samtidigt ett sätt som är sötare än honung...
*
Det stämmer verkligen på Fransen,
något lite otäckt i blicken men hur snäll som helst,
har aldrig gjort något ont,
trots att man ibland har önskat
att hon i alla fall skulle kunna "fräsa"
åt ungarna speciellt när de var små
och behandlade henne lite hur som helst....

*
Men aldrig har hon på något sätt sagt ifrån,
det är likadant med Siameserna,
alldelens för snälla!

Jag har ju hållit på och knåpat med
Evelinas skrivbord de senaste dagarna,
här är alltså resultatet...
*
Jag valde att måla Latinska rosnamn
på lådorna på sidan
och detta blomnamn på mittlådan.
*
Vad tror du, Ann-Helen från Himlarum,
får jag godkänt?

Om ni vill se vem och vart jag blev inspirerad till detta
måste ni besöka Ann-Helens blog,
hon är helt fenomenal på att
måla de mest vackra texter
som man kan tänka sig.
*
Jag får väl ursäkta mig med att det är
min första möbel som jag målar på....
*
Jag borde nog ha målat med lite större bokstäver...
för nog krävs det att man står väldigt nära
om man ska kunna urskilja bokstäverna,
ha-ha...

*



Hoppas ni inte retar upp er allt för mycket
över de små "flugskitarna" under varje rosnamn,
där ska porslinsknoppar skruvas fast...

*
Jag försökte verkligen få dit dem innan jag fotade,
men hur mycket jag än tog i
så var det omöjligt...
*
det är med andra ord
en uppgift för gubben min.

Kunde inte låta bli att lägga in en sned bild, hi-hi...
*

Mitt nästa offer !!
*
Detta skåp har under de senaste dagarna fått ny färg,
är det inte som gjort för att få lite vacker text
på luckorna?

P.S denna gång ska jag försöka
måla STOORT.....
*
**
*
Oj, nu är klockan mycket!
God Natt och ha en bra morgondag
alla snälla som tittar förbi,
Anette

17 kommentarer:

Susan (Between Naps On The Porch.net) sa...

Wow...I love the writing on the desk! Always enjoy your beautiful blog! Your table setting is lovely and I would love for you to add the link to this post to an event I host on Thursdays called Tablescape Thursday. I know everyone would love to see your beautiful table! If you would like to participate in Tablescape Thursday, but are unsure how to add a link to this post that day, I can add it for you...just let me know. :-) Susan

Carolyn sa...

It may be cold outside but everything looks warm and cosy inside.
Thank you for responding to my questions.
Carolyn

~~*Pennyshouse*~~ sa...

Gomorron!

vilka ljuvliga burar...tänk att vara en fågel å få bo så vackert....*LER*

Vilken härlig dukning...skulle oxå gärna slå mig ner där...hihihi..

Lika vackert skrivbord..underbart med text.
STRÄCK PÅ DIG!!!!!!
Du är minst lika duktig du.

Kramizz Nilla

Helene sa...

Du är superduktig!!!!!!!!!!!!
Jag tycker inte alls det ser ut som om det är första försöket! Jag är imponerad.

Jag vill ha en fågelbur! Ska önska mig en av Pelle på min födelsedag om ngra veckor.

Kram

S o F sa...

Oj vad mycket fint du visar idag. Dukningen m.m. De målade latinska namnen blev ju superbra! Bra jobbat!

Ha det gott!

Lillemor i Hummelsta sa...

ååååh måste bara ha vit fykantig fågelbur på bild 1. Har redan placerat ut den i fantasin. En sån är ju perfekt att ha plättar i luften i, när nu kissemissarna envisas att käka upp mina i samma takt som jag köper dom.
Kram
Lillemor

lovefriidrott sa...

Men Anette guuuud så fint. Du är ju superduktig.....
Du har en utmaning hos mig
Kramis sari

Himlarum sa...

Hej Anette!
Å, så roligt det var att se ditt fina skrivbord! Hur snyggt som helst!!! Det syns verkligen inte att det är ett första försök! Toppenfint!
Och så himla gulligt att länka till MIG! Du är då för go´! Jag tackar och bockar och niger och bugar!
Massor av kramar
Ann-Helen

Roses & Angels sa...

Hej Annette! SÅ bra att du får in vita, det är ju MIN färg. Nu innan flytten tänkte jag inte beställa något men är den fin så kan jag kanske ändra mig hihiih. Tänkte ha mina bakelser på ett sånt fat som dekoration och även nyttja den till andra tillfällen också! Tack snälla för att du meddelade mig, ska absolut vänta! Åh så fin dukning på bilden din. Du har lagt ut mycket vackert igen som vanligt. Ha en bra dag. Kram Christa

Pixi sa...

Oj vad många vackra saker du har ,gillade oxå fågelburarna skarpt!! =)

HAGENS VITA VARDAG sa...

Hej!
Du visar sååå mycket fint, fågelburarna är verkligen helt bedårande. Är ute efter en så jag håller utkik hos dig!

Ha de gott
Kram Anna

Pixi sa...

Jo alldeles riktigt att Ebbsingen e e n pekingese!! Vi kallar oxå henne för Ebba skräbba!! Gör ni oxå det kanske ??!! Isf skalt!!!Hahaha

Design i tid och rum sa...

Hej! så vackert du har dukat och målat du ska var stolt över dig själv. karmar Dadda

Inka sa...

Hej på dig Anette!

Nä nu rackarns blev jag så glad. Varför? Var ska jag börja? OK!
Men herregud människa - hur fint har du på en skala? Aha, den höga siffran fanns visst inte nej...Pust!
För det första är jag ju lite avis på att du har en Chihuahua, som ju är min favorithund. De är bara så bedårande.
Bordsdukningen är ju så strålande vacker. Svimmade inte flickorna när de såg den? Skulle jag gjort.
Men vilket sjukt vackert hem du har, ja, lite får du nog skämmas för att du gör folk lite fröna av avund, hihi. Var har du införskaffat de vackra ljuslampetterna?

Evelinas skrivbord blev så vackert. Man kan ju inte bara tro att det är första gången du textar på möbler. Vi får välan tacka Ann-Helen för den idén. Sen blir de vackra porslinsknopparna liksom pricken över i:et.
Ja, hualigen säger jag. Näe, du har så fint så jag kväljer.

Tack för den adrenalinkicken. Addar dig genast, BUMS och på en gång.

Kram Inka

Inka sa...

gröna av avund ska det vá! hihihi

Inka - igen

Maria sa...

Vilka fina burar! Och så gillar jag spetsduken på bordet, helt underbar. Ja, allting du visar är ju fantastiskt fint. Dreglar... Kram M

♥ Anna Wais ♥ sa...

Hej igen!

Synd att den fågelburen inte går att få tag på =(

De var jättefina de som var vita, men är på jakt efter en som var i den andra färgen. Så du får gärna hojta till om du kommer få in någon som liknar den andra!

Jättefint med rosnamnen som du skrev! Det blev jättefint! Har du något tips på hur man får till sådär fina bokstäver?

Har själv skrivit några saker hemma, men jag är inte så duktig på att skriva fint på fri hand..så jag har gjort schabloner, och sen fyllt i där färgen inte kommit åt.

Kram på dig och ha en skön helg!

Anna