onsdag 13 maj 2009

Vår reflektioner...

Hej på er alla nattsuddare...
*
Jag läste igenom era bloggar under dagen
och då slog det mig att
nog är det väl ändå ett avlångt land vi bor i...
*
Någon hade bakat årets första rabarberpaj
och någon annan
visade bilder på sina körsbärsblommor...
och jag tittar tålmodigt ut över vattnet
där isflaken glider tyst runt...
och tycks aldrig vilja smälta bort...
*
Tänkte att jag skulle dela med mig
av lite bilder på isflaken...
fotade av min älskade Evelina.


Här tuffar en av isbrytarna iväg,
nu har de gjort sitt för i år...
Ymer, Atle, Tor och Frej
är namnen på dem...
lite lustigt egentligen för båtar
brukar väl vara flickor ??
*
På kvällen ser det lite obehagligt ut...
det får mig att tänka på filmen "Titanic"...
*

Sätter in några överblivna bilder
sedan senaste fotostunden....
....det kan annars bli lite för
deprimerande med isflaken...

Som vanligt så finns allt på bilderna hos Ofelias Hus...
*

Jag tittade på goa "Leila" på tv 4-plus, ikväll...
Att hon kan få mig inspirerad att vilja baka...
det ser både lätt och supergott ut...
*
Jag måste göra en bekännelse...jag gillar faktiskt
Baka-Leila bättre än Mat-Leila...
...om man måste välja...
*

*
Jag har roat mig med att beställa emaljskyltar
av en ny leverantör idag...
*
Fri frakt, dessutom...det gillar jag..
..som annars får betala dyra penningar
för den lååånga frakten upp till mig i norr...
*
Gillar ni Ofelias Hus alla
lantliga och franska emaljskyltar
så kommer ni att älska dessa....
*
Jag satt formligen och -ååade...
...och så lite
-meeen guuud vad fina !!
...det var nog tur att jag satt för mig själv, haha!!
*
Lyktan visade jag förstås i går...
men nog är den värd en till bild, tycker jag...
*
Nu ska jag gå upp till de andra och
vila huvudet på sköna kudden...
Kent jobbar långa dagar denna vecka...
upp 5.00 och hemma först 20.30...
det är något stop jobb i Piteå som
måste bli klart...
Han var så trött i kväll
att han knappt stod upprätt...
läste igenom mailen och dök sedan i säng...
stackars han...
det är dessutom väldigt
fysiskt tungt arbete som de gör....
*
Kram till alla ni som hälsade på,
Anette

12 kommentarer:

Vit som snö sa...

Samma isbrytare som åker runt här hos oss. Usch vilket jobb det ska vara då!
Visst är det frustrerande att våren är så sen häruppe, man blir inte så lite avis!
Skönt att se lite njutbilder också!
Måste kika in i butiken o kolla allt nytt!
Kram Cilla

hemma hos lilla mej sa...

Här är det vår och grönt.Bara inte det går för att allting slår ut.Jag håller med dej om Leilas program.Vad fina saker du visar.Ska bli kul att se dina emaljskyltar.Ha en skön kväll kramiz ~~~~RITA~~~~.

Hagbacken sa...

Ville bara ge dig en kram för dina inlägg, alltid lika trevlig och fina.....

//Linda

Annika sa...

Ja, här nere i "Södern", så är rabarberna mina som stora buskar. Vet inte riktigt hur jag ska kunna bli av med dem... Kärt besvär :)

Cc sa...

Oj, ja man har svårt att tänka sig att det finns is kvar i vårt land. Känner samma sak när jag läser bloggar från nedre delen av vårt land, temperaturer som 20 grader , här är vi glada om vi har 10. Kram

Maria sa...

Visst är det underligt att vi bor i samma land men som du säger så är man på så olika plan beroende på hur långt ner man bor! Jag längtar tills jag får plocka upp mina rabarber och göra årets första paj!! MUMS=D Jag kan erkänna att jag gillar Bak-Leila bättre jag med ;) Jag har hennes kokbok "a piece of cake" och den är underbar!
Hoppas du får en bra dag =D

LillaFlisan sa...

Ja, det är då för märkligt!
här blommar snart syrenerna och ni har is kvar! Visst är det häftigt!

bilderna Evelina tog är helt magiska, verkligen jättefina!

Stor kram

Flisan

Anki sa...

Jättefina "vinterbilder", hihi!
Här i Värmland är det nästan full blom...det är bara synd att det är över så fort...
Du har ju något att vänta på *ler*...Idag ska jag nog göra första rabarberpajen *mums*...dottern kommer o hon bara älskar det...
Sen ska jag vänta på dina nya skyltar *ler*

Ha en jättebra dag!

Stora kramar

Viola sa...

Hoppas du har en bra dag och att du verklgien får VÅR hos dig på allavar...ser fram emot emaljskyltarna, själv tränar jag armmuskleran varje dag, kånkar iväg åtskilliga order, maj var lika hektiskt förra året , men så klart roligt att det rullar på...men visst skulle det vara bra om, det spridde ut sig lite istället...fniss..vi hrös, kramen

Ullis/Leva på landet sa...

Ja tänk så mycket skiljer i landet, men också så härligt. Ska bli kul att se hur de nya skyltarna ser ut när de kommer.

Kram Ullis

gamla skolan sa...

Vilken utsikt du har ! Vackra saker i din butik !! Kommer tillbaka och tittar mer en annan dag ! Kramar Susanne / den gamla skolan

Hemmet Är Min Borg sa...

så fina bilder ,ja isen ser faktiskt otäck ut på kvällen usch
vill önska dig en skön helg
kram Jeanette