onsdag 25 november 2009

En ny leverantör!

Hej alla julpysslande damer !
*
Jag fick ett samtal av en kund för någon vecka sedan....
hon var jättetrevlig och ville tipsa mig om en leverantör som
hon tyckte att jag skulle titta lite närmare på....
*
Det resulterade i en beställning av bla dessa änglar...
*
Är de inte helt underbara?
Det blev en hel del annat också...
vill du se resten så kan du klicka här
Jag blir så glad när jag får tips om bra
leverantörer...för det är inte alltid så lätt att
hitta guldkornen....
*
Nu får jag snällt och tålmodigt vänta på att de kommer hem så jag får
sälja dem i min butik....
*
Jag tycker det ibland tar onödigt länge att få hem beställda varor....
En leverantör hade nyligen ett mailutskick...
Där beklagade de sig över den långa väntan på varor....
de menade att det beror på att rederien kör med färre transporter
och att det beror på den dåliga ekonomiska situation
som råder världen över....!?
*
Från det ena till det andra så har gubben min pyntat utsidan
av huset med div. ljusslingor...
det har blivit sååå fint!
Det är så välkomnande med en upplyst trädgård
när man kommer hem...
*
Jag håller mer på med insidan av huset...
den 3:e så kommer de och tar bilder för ett
julreportage och då ska det
vara tipp-topp, minsann!
Ha en riktigt bra onsdag!
Kram,
Anette

9 kommentarer:

heavenandearth sa...

Åhh, så spännande med julreportaget! Har jag missat vilken tidning det är?? Annars måste du berätta!!

Vilka söta små änglar! Ja, det är kanske inte alltid så lätt att hitta de där "speciella" leverantörerna.
Men jag tycker att JUST DU har ett av webbmarknadens allra vackraste sortiment!!!!

Du har verkligen smak för det vackra o kan konsten att kombinera o visa upp det oxå!
Du har en fantastisk talang!

Stora Kramen!
Iréne
(hoppas Alva mår ännu bättre idag!)

Floras Kulle sa...

Hej!

Vad roligt det skall bli att få se reportaget sedan, men vi får väl vänta ett helt år, suck...

Problemet med försenade leveranser varierar ju helt klart från leverantör till leverantör, så sett är det ju ganska trevligt när de hör av sig (som i det där mailet) och berättar VARFÖR varorna inte kommer... Då känner man sig ändå inte helt bortglömd!

Men de flesta kör väl en "drop-shipping-variant" - butikerna beställer från leverantören, och inte förrän då beställer leverantören från tillverkaren. Vissa skickar restleveranser i det oändliga, kartong efter kartong... "Vi kommer mellan nio och ett", säger DHL och tror att man skall sitta hemma och vänta! Leveranserna är ett jätteproblem för oss som inte har öppet veckan runt. Ibland ligger det blöta kartonger på trappan när man kommer hem... :(

Läste dina senaste inlägg - vad skönt att du fått en "second opinion" av en klok person, man famlar ju i luften när det har med sjukdomar att göra.
Minns t.ex. när första dottern var nyfödd och vägrade börja äta och dagarna gick... Vad jag var förtvivlad! Tills en stadig gammal barnmorska stegade in i rummet och sa med glad röst: "Jaha, en sådan DÄR lurig liten unge som inte vill suga, henne skall vi nog överlista!" En kvart senare var amningen igång, problemet löst (inte "by the book", men vem brydde sig om det?), och jag insåg att den gedigna erfarenheten står långt över alla teoretiska kunskaper...

Oj, det blev långt det här... blir alltid så pratig när jag besöker dig :) Ville bara säga: nyhetsbrev. En nightmare. Jag lägger ned det, för jag FATTAR inte hur man gör!!!

Ha det gott, och hoppas att den "riktiga" vintern kommer snart till er!

KRAMAR:
Annette

Photo by Maria sa...

Så sötaänglar.. Tur du fick tipset..
Hoppas d snart får in dem..

Kram
Mia

Birgitta sa...

Söta änglar. Ser fram emot repotaget, var det nu kommer att finnas.
Kram Birgitta

Vit som snö sa...

Jättesöta!!! Men för mej funkar inte länken "här".... jag kan inte se vad mer som kommer.
Kul med reportage, då förstår jag att du fejar!
Kram Cilla

Anonym sa...

Hej!
Har hittat till din fantastiska blogg. Vill bara säga att du är en av mina favoriter.
Lycka till med allt som är dig kärt!
Hälsningar Kicki!

Britt sa...

Ja, änglarna är verkligen jättefina! Va kul att få så bra tips!

Kram Britt

Annalisa - LISA LIBELLE sa...

I love & believe in Angels! Big hug, Lisa Libelle

Måddan - Himla lantligt sa...

Hej Anette!

Tack för gullig kommentar!
Hälsade på hos dig igår och såg dina underbara änglar!

LÄNGTAR till de kommer till dig för då vill jag gärna beställa...

Vet du vad de kommer att kosta?

Kanske kan förhandsboka...?

Kul med ny leverantör & hemmareportage...du får tala om var vi kan njuta av det sen när det publiceras :o)

O så skönt för er att det lugnat sig med lilla Alva nu - vet hur det känns att vara orolig!

Kramar
Måddan