måndag 24 maj 2010

Här har nätshoppats med dottern!

Hej på er alla vänner!
*
Hur är det med er?
För min del så är min förskylning på väg att ge sig...
*
Hur är det med sommargarderoben?
Har ni några chica, nya kläder som ni längtar att ta på er?
Jag har ikväll nätshoppat med vår äldsta dotter...
perfekt när hon inte gillar att shoppa på stan...
hon får det om max en vecka...lagomt till avslutningen...
Evelina är världens gulligaste dotter...
det finns de som tycker att jag skämmer bort henne....
skjutsar henne dit hon vill, när hon vill och hämtar sedan upp henne när än hon ringer...
m.m...
Men hon gör mycket för mig också...jag brukar kalla henne min högra hand....
nu när jag varit förskyld så följde hon mannen och veckohandla....
och det blir mycket när vi gör det...
minst 10 kassar....
Packar sedan upp allt och upptäcker då att jag inte har den bästa ordningen i kylen...
rensar då ut allt gammalt, torkar hyllorna och radar sedan upp allt på div. hyllor...
så fint!
Det var bara ett exempel bland många....hon är för mig en pärla!
Ha det gott!
Kram,
Anette

7 kommentarer:

Iva sa...

Hi Annette, it's good to have such a good daughter. I have a daughter who is my treasure, our home on Friday announced that the waiting baby. Looking forward, I will be a grandmother.
Nice day
Iva

Tjohalia sa...

Alla barn, även föräldrar är olika. Låter härligt med en dotter som städar upp i kylskåpet.
:-)
Skönt att din förkylning börjar bli bättre.
Jag har handlat på stan med dotter som gick mycket snabbt, verkligen ovanligt, kanske för hon hade brått till en kompis.

:-)

Tina sa...

Hej hopp!!
Å, va underbart du skriver om din dotter!! Det just vad en familj handlar om.. att ge & ta!!!
Så länge barnen inte blir självupptagna & egoister, tycker jag absolut att vi har rätt att skämma bort våra barn =)

Önskar er en underbar Tisdag!
Varm kram Tina

Photo by Maria sa...

Tycker inte det är att skämma bort när man skjutsar sina barn dit de skall och hämtar.. Tycker det är sånt man skall göra som förälder, så man vet vart de är osv.. Händer så mycket skit där ute, och helst tjejer så att hämta vill ju jag iaf göra.. :-)

Vad kul med näthandling med dottern, hoppas kläderna blir som hon tänkt sig när de kommer..

Ha nu en bra dag..

Kram Mia

Monica sa...

Du skämmer absolut inte bort, självklara saker du gör, tänk om alla föräldrar insåg det! Och du ser, såna här ungar blir jättebra, lär sig empati och omtanke, mognad, det visar hon ju redan. Har själv en sagolik dotter, tror ingen har en dotter som vi, vuxen nu, karriär i England, det går strålande för henne, och det går inte en dag utan att hon i det landet får cred för sin personlighet, kunnande, mognad, folk är jätteimponerade av henne. Hon gått en chefsutbildning nu som många engelsmän gått före och samtidigt, bara där fick hon förutom toppbetyg även toppbetyg som deltagare, varit en enorm tillgång att lära känna henne och ha henne som deltagare sa lärare och kursare.Allt vi gjorde var att älska henne mycket och visa respekt för hennes intressen, skola, kamrater m m. Och ha roligt tillsammans. Ansvar och allt sådant det kom av sig självt.

Ett Vitare Hem sa...

Alla barn är lika mycket värdefulla men min äldsta dotter R ställer alltid upp, fixar och ser till att saker funkar när jag har för ont eller inte är hemma, nu är ju jag själv med mina barn och R har frivilligt underlättat under dessa år och såklart att hon behöver få lite uppskattning för det hon gör precis som din E.

Ha en finfin dag!
Kramis/LenaS

Hemma hos Razzel sa...

Det händer nog att andra tycker att man skämmer bort sina barn. Men man känner nog själv vart gränsen går - magkänslan "rules"!