söndag 2 januari 2011

Outdoor....

Jag som är en riktig stugsittare tar oftast mina kort inomhus...
men idag bröt jag den vanan...hehe...
Inte för att jag spände på mig längdskidorna för att åka 3 mil runt på isen...
nä, i ärlighetens namn så satt jag som vanligt med morgonteet vid datorn...
så råkade jag titta ut i den bländvita snön och tänkte...vilket ljuuuus det är idag!!!!Fort på med första bästa skor som jag hittade i vår något sko-täta hall...makens stora snökängor blev det plus dunjackan och så ut i snön...olala...vilket ljus och vilken pudersnö!

Ja, ni ser ju själv... Nåja....plockade bort julen i så gott som hela huset....började lite smygande redan dagen efter julafton...sedan har jag plockat lite varje dag och det känns så ljust skönt överallt!

Något som jag däremot har svårt för att plocka bort är mina vita ljusslingor...de hänger lite här och där i huset och jag tycker de lyser upp så fint ...i alla fall ett tag till i vårt mörka vinterland....

Ha det gott!

Anette

3 kommentarer:

Photo by Maria sa...

Härliga vintriga bilder..

Julen börjar försvinna hos mig med fast stjärnor, ljusstakar och granen får vara kvar lite till..

Ha nu en fin måndag..

Kram Mia

Ett Vitare Hem sa...

jag har också smugit bort det mesta igår kväll tömde jag granen så den åker ner i källaren igen idag nu är det bara fönstren kvar, de flesta ljusslingorna får hänga kvar, tycker de ger ett så mysigt ljus ;o)
Ha en härlig dag!
Kram/Lena

Hemma hos Razzel sa...

Mina julprylar börjar också krypa ner i källaren igen... Men några få är det svårt att skiljas från, t ex adventsstjärnorna i fönstret. Plötsligt ser det så kallt och strikt ut med lampor av glas...