torsdag 30 juni 2011

Älskade Ofelia....


Tänk att Ofelia redan är drygt 8 år!

Hon är omtänksam som få...snäll och väldigt kompiskär just nu...

*

- Men jag då...vill jag säga, men gläds åt att hon har så många gulliga kompisar.

I dag när vi (trodde jag) skulle gå ner till stranden som hon annars tycker om, så säger hon:

-Får jag gå med "kompis" istället...

-Jo...men ska du inte...

-Nej det är mycket roligare med dem!

Vi bor i en stadsdel som följer kustlinjen, så det finns flera stränder att välja att gå ner till, jag brukar styra in familjen ner till stranden som är närmast nedanför vårt hus...om någon av dem måste gå på toa eller om vi glömt något så har vi nära till huset...Ofelias kompisar valde en mycket roligare strand ;-)
*

Ofelia och Alva har gått 2 v i simskola i början av sommarlovet. (morfar anmälde dem)

Det är faktiskt ett måste när man bor så nära vattnet som vi gör....

Så båda är nu simkunnig och jag kan låta Ofelia bada utan uppsikt av mig, bara det är någon annan vuxen som följer med. Hon har tagit både sim- och dykmärken.

Men ändå...

*

Jag, tonårsbarnen och förstås Alva gick som vanligt ner till stranden idag...

Men jag tycker alltid att det är något som saknas mig när jag inte har alla barnen med mig ;-(


Tänk känslan när de flyttar hemifrån...buhu...


Anette

Inga kommentarer: