lördag 13 augusti 2011

Nu blir dörrarna blanksvarta!

När huset blev vitt så såg entrédörrarna helt smutsvita ut...
Valet var lätt...blanksvarta fick det bli...
Nu har jag har målat 2 varv och det har inte riktigt täckt...
Färgren är en tunn och rinnig lackfärg, så det måste till många
varv innan det blir bra...
Mannen får fortsätta med målning och underspikning...han är beundransvärd,
jag hade aldrig klarat av den höjden. Får svindel av att titta upp....
Nej, nu ska jag sörpla i mig morgonteet och fortsätta måla dörrarna...
/Anette

3 kommentarer:

Abrakadabras. sa...

Døren ble skikkelig fin, det samme med huset også.. Det ser så fantastisk fint ut der du bor, er det havet dere har utsikt over? Modige menn er det kjekt å ha :o)

*Jorunn*

Rut och Signe sa...

Hej och hå! Vad ni jobbar med ert fina hus, blir jättesnyggt. Dörrarna blev ju hur snygga som helst. Själv har jag kommit över ett torp som jag börjat renovera i helgen. Det går lite fortare och känns inte så betungande. Allt ska målas och fönsterna måste kittas om och målas inför vintern. Slit och släp, puh. Ha det gott, Marie

Hemma hos Razzel sa...

Så fina dörrarna blev! Jag har alltid vurmat för dörrarna i London som för det mesta är svarta. Nån dag kanske jag också blir så modig....