måndag 25 augusti 2008

Mysbilder en helt vanlig måndag...


Tänkte bjuda på lite mysbilder så här sent på kvällskvisten...
Det här är en av mina älskade kandelabrar som jag fick i present av mina syskon för några år sedan. Jag blir alltid så glad inombords när jag tänder ljusen i dem, det kan rädda vilken grå och trist dag som helst.
Blommorna köpte jag för någon dag sedan, det är som små hjärtan på tråd, jag tror de heter nåt sånt också, de är så supersöta.
Krukorna skulle min syrra, Susanne ( ni vet hon som gillar turkost) slänga men jag räddade dom minsann från ett bättre öde, målade dom vita, så klart. Sedan passade de utmärkt i mina gamla
rostiga järnhållare, det är ju sååå charmigt med lite lagom åldrade pinnaler...


Jag kan inte få nog av zink-lyktor!
Denna finns i två storlekar i nätbutiken,
http://www.ofeliashus.com/

Närbild på mina "Hjärtan på tråd"....

Denna fick bli vit när jag ändå målade sängborden, sedan blev den lite lagom "Shabbad"...



...likadant blev det med spegeln, det var på min mammas inrådan...
- Det är klart att du ska måla den vit !! sa hon, så blev det också...
...och jag är jättenöjd!

De hänger precis i svängen upp till övervåningen, tavlorna är en blandad
kompott av familjen...
Men när jag tittar efter så ser jag inget kort på lilla Alva, fy vad mobbat!!

Det måste jag ändra på, i morgon kanske...

Apropå Alva...

Vi har ju varit på första inskolningsdagen för henne!
Det var lite blygt i början...-Åka hem! sa hon, men när vi sedan gick in så var det hur kul som helst. Ofelia går ju på samma avdelning men hon har gått där ett helt år så för henne var det precis som vanligt.


Vi ser fram emot morgondagen.

Sov Gott !

9 kommentarer:

Katta sa...

Visst är det hjärtan på tråd du har där. Snygga rostiga ställningar till dem med.Och fågelburen är så fin.Spännande med skolstart.Min minsta börjar om ett år.Jag tycker det är roligt att de börjar bli så "stora". Kram Katta

♥ Fyra årstider sa...

Gillar både dina kandelabrar och din lykta. Nu är det mystider...
Kram Lotta

S o F sa...

Snacka om MYSstämning alltså!

Så himla fint - och det på en vanlig måndag...

Men varje dag vi får är ju egentligen en gåva (förlåt om det låter lite klyschigt), men du förstår väl vad jag menar.

Tror jag ska ta och tända lite ljuslyktor här hos mig i eftermiddag, det passar bra till det regniga vädret här idag.

Varma hälsningar!

BELLE BLANC sa...

Hello Anette,
thank you so much for visiting my blog and your dear comments. Today I found the time to revisit and I love your blog, so amazing pictures. Your Siamese Cats are so lovely, they surly "talk" a lot, what a lively combination with your Chihuahuas ;0)I would like to link you is it ok for you? hearty greetings from Germany Mira!

Skatan sa...

Så kul att ramla över ännu en norrländs blogg! Verkligen kul att hitta hit till dig :)

Önskar dig en skön tisdag.

/Okänd Skata

LillaFlisan sa...

Så vackert och stämningsfullt..
Flisan

himmelstorpet sa...

Underbara bilder,skäner lite ro och stämning över kvällen...
Tack för titten /Bittan
snurrans.blogg.se

Millygarden sa...

Mystämning!! Gillar dina fina ljusstakar! verkligen mysigt att få boa inne och tända ljus nu!


Kram Marina

Ullis/Leva på landet sa...

Så härliga bilder, är ju så mysigt med ljus. Lyktan var jättefin.

Kram Ullis