lördag 16 augusti 2008

På kalas hos min syster, Sara...

I går var det hektiskt, först åkte vi till Älvsbyn
för att hälsa på sonen, Josef som är på Hockeycamp där.
Det är ett individanpassat träningsläger som Sveriges Hockeyförbund står för. Det har vart tufft, 6 dagars träning med 3 ispass och 2 fyspass per dag. De delas upp efter förmåga inte efter ålder, det innebar för Josef att han passade in i grupp 1, lite tufft för där fanns grabbar som var födda -93 och Josef är en -96, men helt rättvist för med Josefs skicklighet på isen så hör han hemma där.
Josef har höga krav på sig, de hade haft straffträning och han var sååå besviken för han kom ju bara 2:a...
-Det var väl bra, sa jag med tanke på att du har äldre grabbar att mäta dig med.
-Nää, det sög, svarade Josef...
I Älvsbyn har dom världens godaste pizzor, det fick jag se i går.
Vi åt lunch med Josef och valde att äta på en pizzeria mitt i centrum.
Jag valde en som heter ROMA, ohh vad god den var...
Mossarellaost, soltorkade tomater, lufttorkad italienk parmaskinka, sedan var det toppat med Pesto....
*****
Sedan var det dags för kalas hos min syster Sara, jag tog några kort från hennes romantiska hem.
De här vackra tavlorna möter en i hallen, med denna söta byrå under, kolla in blomstermålningen...


Söt spegel, loppisfynd om jag inte minns fel...



Sara har något som jag alltid har önskat mig, ett Dressingroom....

Denna lampa var presenten från mig, passar precis hos Sara,
jag tror hon ska ha den i sitt sovrum.

Spegelsamling i trappan upp...

A family is a gift that lasts forever...
så står det på kudden och det är ju verkligen sant.

Saras matsal...


Vilken bedårande Madonna, antik...

En gammal spegel, jag undrar hur damerna såg ut som speglade sig i denna när den var ny...
och vad dom levde för sorts liv...
Vacker byst som blickar ner i matsalen...

En liten rakspegel...

En av Saras oräkneliga figuriner, så vacker...
Visst är den gamla korthållaren charmig?

Vilken romantisk lampa, enkel men vacker...

Många är dom vackra, gamla flaskorna som trängs på Saras köksgolv...
redo att användas till saft och annat..
Sist av allt i Saras hus, måste jag få visa hennes stövlar...
vad är det som säger att stövlar måste vara skogsgröna?
Nej, stövlar kan också vara romantiska, eller hur ?

****

Får det lov att vara några kakor till kaffet?

Present- och fikabord,
kolla vimplarna på duken...

Ofelia och Astor


*****

2 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Vilken kille du har, som är så duktig i hockey. Är väl precis så det ska vara att ålder ska inte spela någon rol utan att man får träning och utmaning på rätt nivå. Vilket ljuvligt hem din syster har.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis

Sara sa...

Vilka fina bilder du tog hos mig! Som vanligt kan jag knappt fatta att det är mitt hem, man blir nog lite hemmablind... Jag har ju det riktigt fint!