fredag 19 december 2008

En award till mig!





Hurra, Hurra !!
Jag har fått en utmärkelse!
Den är från snälla Sari med bloggen Lilla Provence. Tack snälla du!
Nu ska jag fundera ut vem som jag ska skicka den till....
Måste också gratulera vinnaren i tävlingen hos Ofelias Hus....
Grattis Robert Norberg i Herrljunga, 1500 kr till dig !!

Visst är Bella söt, det är gubben min som gullar...

***

Jag har varit ute på stan i två dagar för att leta julklappar, hade inte köpt en enda innan...

Så nu är jag helt slut och känner mig lätt förvirrad och ändå så har vi slutat att byta julklappar med syskon och kusiner så det är ju bara till barnen som jag har handlat...

Evelina frågade mig - Vad köpte du till Josef ? och det var blankt i huvudet, kunde inte komma på en enda julklapp ?!

Dessvärre var det inget tillfälligt minnesbortfall... nä, för lite senare kom Josef med samma fråga...

-Ähhum...vad var det nu som jag hade köpt??!! Blankt, blankt...

För att göra förvirringen mindre så delade jag upp klapparna i fyra högar...det blev tre jättehögar och en liten med endast en julklapp...

Säger inte vems hög som blev mobbad för 12- och 13-åringen läser nämligen bloggen. Så det var bara ut och syna butikerna igen, denna gång med en lista på tänkbara julklappsobjekt...

Nu blev det bättre fördelning, puh !!


Så här glada blir Alva och Bella när de träffas hos mormor och morfar....



Se vilken fin kista som jag köpte på IKEA i helgen,

den är perfekt för att snabbt få kök och vardagsrum att se lite mindre

stökigt ut...i med alla kringströdda leksaker och "sim sala bim"

är det fint igen !

Jag har inte hunnit posta julkort ännu, funderar på att använda detta, men det är taget med digitalkameran, ska nog ta ett med Evelinas systemkamera, det blir bättre med den...

Jag brukar även tvinga på de äldre tomtemössor, hi-hi...

jag tycker det är kul att ha med alla barnen, vi får väl se..måste posta dem i kväll om de ska hinna fram.

(jag tror att det är något konstigt med blogger idag,

det blir så långa mellanrum mellan raderna?)

Ha en stressfri och skön fjärde advent, det ska jag försöka i alla fall...

Kram

Anette

2 kommentarer:

LillaFlisan sa...

Stort grattis!!!

Din skattkista är underbar!!

Kram

flisan

Ullis/Leva på landet sa...

Du är inte ensam som är sen med julkorten. har postat mina idag. De som hinner fram gör det annars kommer de väl efter jul, *s*. Det blev inga barn på våra julkort i år. Äldsta sonen tyckte att det fick vara nog nu.

Ha en bra vecka!
Kram Ullis