torsdag 12 mars 2009

Härliga fredag.....

Hej alla snälla som tittar förbi hos mig!
*
I dag ska jag visa hur min hall ser ut...usch!
Hallar är inga roliga utrymmen,
men jag tänke att det kanske finns de som undrar
hur man ordnar det praktiskt
utan att ha allt hängandes framme....
när 6 personer ska samsas om samma hall.
*
Men först ska jag visa några bilder
på hur jag valde att duka upp inför tidningsreportaget,
kvällsbilderna tog jag på kvällen innan...
*
*
Följande bilder tog jag direkt när de hade varit här,
de kom på morgonen...
Egentligen så tycker jag att
ljuset i rummet
är mysigare på kvällen...
det blir lite "kallt" i dagsljuset...
*




En positiv sak med detta reportage var
att vi fick ändan ur vagnen och tog in våra handknutna mattor
som vi tidigare tog ut till garaget när vi pott tränade Alva....
*
Dessa mattor är JÄTTETUNGA
så vi har dragit oss för att bära in dem...
men nog blir det ombonat med dem.
Här kommer det bilder på vår hall,
i den övre bilden står vi i köket och tittar
mot första lilla hallen, där finns
gästtoan och tvättstugan till höger.
Till vänster kommer man till mellanhallen
som var orginalhallen innan vi byggde ut.
*
Här är vi i mellanhallen,
dörren till vänster är det stora badrummet
där bubbelbad, ångbastu och toa finns.
Rakt fram ser ni gästtoa- och tvättstugedörren.
*
Pärlsponten och trähyllorna byggde vi
just när vi flyttade in.
Klinkergolv med golvvärme
blev det då också....
*
*
Här är vi nu i den utbyggda hallen,
som är sååå välbehövd för oss....
*
Det kan ju lätt bli många skor och jackor och overaller,
som hänger överallt....
*
Det har vi löst med att bygga en"dagishylla" till varje barn,
där alla deras ryggsäckar, extraskor och
jackor/overaller ryms.
Min snälla svärfar
byggde den tillsammans med Kent.
I lådan med fårskinn har vi alla deras
vantar, mössor och tjock sockar.
Den fungerar också som sittplats.
*
Dagishyllorna gömmer vi bakom skynket,
några bomullsgardiner från
IKEA.
*
Här valde vi också golvvärme,
praktiskt när barnen kommer hem
med blöta skor....
**
Hjorthuvudet finns i butiken!

Nu är vi tillbaks i den ursprungliga hallen,
bilden är tagen från motsatt håll...
*
Där har jag en batteridriven dammsugare stående
som jag snabbt kan greppa
om det är indraget mycket sand och grus.
Speciellt på sommaren när barnen springer
barfota ner till stranden....
*
*
Ja det var min hall!
*
Nästa gång ska vi titta in till Ofelias rum...
...det blir en rosa upplevelse,
kan jag lova!

***
Kram till er alla gulliga själar som
hälsar på!!
Anette

7 kommentarer:

Carolyn sa...

As usual I love all your photos.I especiaaly love the golden glow in evening pictures.Your home is beautiful and I always enjoy my visits with you.
Have a good weekend.
Carolyn

S o F sa...

Tack för alla fina bilder! Jättekul att få titta in.

Trevlig Helg!

lovefriidrott sa...

Sååå fint ni har det:)
Spännande med tidningan:)
Ha nu en trevlig helg
Kram sari

Viola sa...

Du, jag hade gärna suttit som matgäst vid detta underbara dukade bord, och vilken härlig rymlig hall ni ahr men det kan ju gå åt till 6 p. underbara bilder, ser fram emot mera, ha en skön helg, KRAM

Hanna sa...

Så fint!
hanna
blommorifosntret.blogapot.com

Ullis/Leva på landet sa...

Så härlig hall ni har. Vi har en jätteliten trång hall som vi ska samsas om alla 5. Inte kul.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

lottens vita och gröna sa...

ohhhh så kul, vad otroligt spännande! kanonfin hall, tappar hakan så fint! ha det allra goast, varmkram lotten