torsdag 16 april 2009

Tänk så fint väder vi får njuta av ....



Underbara liljor från ett tidigare kalas...
Med dem så önskar jag alla söta,
rara läsare välkommen hit i dag....
*


Jag fick några mysiga tidningar av annonskraft,
i Allt i hemmet fanns ett jättefint hemma hos reportage
hos Lotten med bloggen, "Lottens vita och gröna"
...tidningens bästa reportage!
*
I den tidningen finns också flera
emaljskyltar från Ofelias Hus
det är något speciellt att få se sina egna varor
i ett så väl läst månadsmagasin.
*
Lite naivt kanske....
* Ebba, den fruktade vakthunden...myser i solen!
Hon vaktar gården utan att på något sätt
förstår att hon bara är en liten hund på knappt 2 kg.
*
Så i väntan på att min äkte man ska
bygga ett skyddande staket
så har vi henne i koppel,
för hennes egen skull....
*Gloria myser också av den starka vårsolen....
Här har jag utövat lite kriminellt barnarbete...
Nä, skämt och sido så skottade barnen av trätrallen
helt på eget initiativ...
*
Barnen vill som jag skynda på våren lite...
bort med all snö...
*
Nu är det en hektisk period för mig,
längtar efter att få drömma iväg på era bloggsidor....
i lugn och ro...
*

Just det!
Nu höll jag på att glömma att de
vita syrenkvistarna i fattigmansilver vasen
numera finns i butiken, Ofelias Hus
*

De var många som hörde av sig om just dem...
då kändes det extra roligt att jag lyckades få hem av dem.
*
Nu ska vi äta en alldelens försenad Taco-middag....
*
Kram,
Anette

13 kommentarer:

Cc sa...

vilken härlig dag du verkar ha haft. Vad konstigt att se snö, vi har inte haft nått här på ja någon vecka.

lovefriidrott sa...

Hej,

ja du Anette, nu är man hemma med sjuka barn igen:( el Joseph har nån riktigt skrällig hosta.
Skrattar när jag ser bilderna på barnarbetet hi hi vi har oxå röjt snö som galningar i helgen. Jag vill verkligen ha vår NU!!!!
Och varför ska det vara så kallt här??? Jag bara undrar.
Gud vad fina bilder du lagt ut som vanligt.
Ha d gott
Kram Sari

hemma hos lilla mej sa...

va mysigt att själv ha grejer i allt ihemmet ,ska köpa den.Konstig att se snö,det har vi inte haft på länge.Fina bilder.Ha en mysig kväll kramiz ~~~~RITA~~~~.

Vit som snö sa...

Ebba såg verkligen livsfarlig ut;-)
Så fint ni ser ut att bo vid vattnet. O som vanligt visar du så vackra saker från butiken!
Kanske man skulle njuta av syrenblom lite längre del av året...blir lite sugen!
Kram Cilla

Roses & Angels sa...

Hej! Åh som vanligt har du lagt ut underbara bilder. Hihih barnarbete ja hiihi här har jag också lite utav det nu i flyttröran ahhah. Hoppas allt är bra med dig och det dina. Härliga syrenkvistar du fått in. Ha det gott kram christa

2Learn sa...

Hej Sis
Härligt när det smälter, tänk att snart kan ni elda upp i badtunnan, gud vad mysigt... Ni har i alla fall södertomt, tänk på oss i norr, det dröjer länge innan vi kan skotta av någonting alls.../S

Ullis/Leva på landet sa...

Så mycket snö ni har. Här har den äntligen försvunnit, utom i skogen då men det gör ingenting. Så söt Ebba är.

kramar Ullis

lottens vita och gröna sa...

oh sötnos vad du är gullig som nämner reportaget, jag blossar och bugar!
din vakthund är grymmmmmmmmt söt ebba heter min dotter det är ett namn på en kavat brutta, så det har inte med storleken att göra int! näääää vad snö vad bra att ungarna skydar på lite sen går det ju i ett huj vi hade faktiskt snö här den 28 mars...ha det gott! varmkram lotten

Myownhome sa...

Vilka sötnosar, både katten och vovven. :)

Has det bra
//Johanna

Monica sa...

Hej !!!!!
Åh,vad mysiga bilder........
Hit måste jag komma o hälsa på , då o då.......
Mysigt värre.....
Du undrade för ett tag sedan, på min blogg, om jag inte kunde visa lite mer bilder från en by vi var till,för ett tag sedan och åt lunch......I dag har jag gjort just det....!!!!!
Kika in , om du vill......
Önskar dig en trevlig helg,
Kram,
Monica i Rom

♥ Fyra årstider sa...

Alltid mysiga bilder hos dig..hoppas ni lyckas få bort snön *fniss*
Kram Lotta

tüffingen evelina westerberg sa...

snygging då :| HAHAHAHAHAH

Anonym sa...

behovet for at se:)