måndag 12 oktober 2009

Kalas hos mina föräldrar!

Hej på er !
*
Nu har kylan kommit hit för att stanna...många minusgrader
var det i natt...det blev till att skrapa frosten från bilen i morse...
*

I går träffades hela familjen för att fira vår allas älskade pappa!

Stämningen var på topp och maten likaså....

kameran kom jag på att ta fram lagom till det var dags för tårta....

*

Mamma hade som vanligt sååå mycket gott på tårtbordet....


Det blir några bilder på mina föräldrars senaste projekt....
att måla matsalsmöbeln vit och sedan shabba den...
Det blev hur fint som helst!
*
Nu ska de bara klä om stolarna så de matchar det vita...
*
Det är konstigt att lite vit färg kan göra ett helt rum ljusare...

Det är väl det som gör att måla vitt så beroendeframkallande..
Allt annat än vitt känns så dystert...
*

Ett sött dekorationsbord fick också färgen vit....

*
Det blir ett kort inlägg idag,
vi har packat leveranser hela dagen,
Kent har varit ledig i dag och hjälpt mig...
det är roligt att han hjälper...
trots att han slår in varorna på samma sätt
som de gör med varor från Cleas Olsson, hi-hi...
*
*
Detta med Ofelias Hus är verkligen som ett andningshål för mig...
Det är jätteroligt att jobba med och dessutom så tar det fokus från
Alva på ett bra sätt...
Ingen mår bra av att gräva ner sig och bara
tänka på Alva och hennes svårigheter...
*
För att hela familjen ska fungera
så måste det infinna sig en sorts balans i hemmet...
jag tror och känner att vi är på god väg mot det!
*
Alva är på dagis idag...
det var så kul att se hur hennes lilla ansikte lyste upp
när hon såg dagisfröknarna i morse...
hon gillar verkligen dem,
det känns jättebra och tryggt för mig....
*
Nu ska jag förbereda lite fika till barnen...
skulle tro att Kent kommer hem med dem
vilken minut som helst....
*
Kram,
Anette

13 kommentarer:

Hallon & Blåbär sa...

Vilken fin sida du har.

Kakbordet ser fantastiskt inbjudande ut =)

Ha det bra!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var mycket gott din mamma bjöd på, alltid kul med kalas. Och jag ser att dom har många fina möbler i sitt hem.
Ha det gott
Kramar
AnnaMaria

hemma hos lilla mej sa...

Vad skoj med kalas.Mycket gott din lilla mamma bjöd på.Fina bilder som vanligt.Ha en skön kväll varmaste kramizen ~~~~RITA~~~~

MariMaja sa...

Nydelige bilder og herlige fristelser du viser;)

Photo by Maria sa...

Vad mycket gott din mamma dukat fram.. Man blir ju sugen..

Ja vitt gör mycket på de tristaste möblerna..

Kram
Mia

lottens vita och gröna sa...

oh vilken härlig bullmamma du har och så fint sen! jag har med en härlig bullmamma, vi var på en "liten" fika i dag, bulle och tresmåkakor, inte bra för volangerna...
vad skönt att alva trivs så på dagis, gott för dig att tänka på dan då du jobbar!

varmkram lotten

Anki sa...

Hejsan!
Vilket härligt tårtbord! har förstått att hon är en hejare på att baka din mamma!
Fina möbler har dom oxå, jättefint!
Hoppas det går bra med lilla Alva, tänker på er!

Kramis Anki

Roses & Angels sa...

Hej! JA vad ska man säga! NI KAN DÅ verkligen skapa stämning på era underbara kalas men vackra bakverk och dukningar! ÅH VILKA MÖBLER???? herre gud man får ha begär här! Den här bloggen är så underbar, man får sen sån inspiration!! Ha en fin kväll kram

LjuvligtLantligt sa...

Nästa gång din mamma dukar upp så vill jag komma dit! Såg så gott ut allting o vilka fina bilder det blev sen..
Du verkar vara mkt lugnare nu, värsta chocken som lagt sig..nu är det bearbetningsfasen på gång o då tänker man logiskt mer än bara "känner".
Ha en jätteskön vecka!
Ps. kallt där jag bor oxå, skrapa rutorna vaje morgon nu fram tills april :(

Kram kram Git.

Vända blad sa...

Ååå vilket härligt fikabord! Kul att ha en mamma som också gillar att pyssla hemma =)
Håller med om att det är bra för dig med butiken så att du får försöka tänka på nåt annat ibland och samla nya krafter!
Kram Maria

Gammelbålsta sa...

Hej!
Vid det fikabordet hade jag gärna velat sitta. Vad fina möblerna blev.
Jag tänkte maila dig och berätta lite om min son men det tar kanske ett par dagar, har lite att stå i just nu men så fort jag får en lugn stund så skriver jag till dig. Vad kul för Alva att vara på dagis. Nu ska jag ta mig en titt i din butik. Ha en riktigt fin dag Kram Aydan

Ullis/Leva på landet sa...

Så mysigt med kalas. Ni verkar vara en så härlig och sammansvetsad familj, så underbart.

Kramar Ullis

Ullis/Leva på landet sa...

Hej igen!
Tänkte maila dig om en sak men hittar ingen mailadress

Ullis