fredag 7 maj 2010

Ab imo pectore - av hela mitt hjärta....

Hej mina vänner!
*
Här går datorerna varma...
det är några små men viktiga förändringar som ska göras...
små, men ack så tidsödande....
* Det har kommit nya varor till butiken som har fotats
och lagts in i butiken... vid 2 tiden idag fick vi en
skön paus då en av mina syrror kom förbi på en fika...
*
Hon och hennes man reser
till Peking om några dagar
så det var kul att få träffas innan.
Med sig hade hon världens stiligaste kille...
RUFUS...se bilden överst!
Han var dessutom nyfriserad...såå fiin!
Denna gigantiska klocka är väl häftig?
Den mäter 60 cm i diameter....
*
Frasen på väggen betyder "Av hela mitt hjärta"
textmålat av mig, på latin...
*
Jag tycker det är en bra fras att leva efter....
Jag menar, om man tänker på att göra allt man tar sig för med här i livet
av hela sitt hjärta då kan man sova ganska gott om natten....
Hänger ni med, oj oj ...nu blev det filosofiskt här.... haha...
Till syrran skulle komma så bakade jag fullkorns scones...
det var så gott med marmelad och massor med te.
Fast syrran fick en egen liten espressokanna...
bara för henne..."kaffeälskare" som hon är...
*
För andra kaffeälskare har vi fått hem några nya skyltar...
*
En "SEASIDE"-skylt ska jag spara till mig själv...
då vi bor ett stenkast från stranden...
tänkte spika upp den ute,
då får jag samtidigt testa hållbarheten
på dessa skyltar
ute i den fuktiga luften....


Nej, nu är klockan 00.30 och sköna kudden väntar.
*
Ha en riktigt härlig helg!

Kram,
Anette

10 kommentarer:

Ett Vitare Hem sa...

Vilken togsöt Vovve! Skyltarna är så fina, tyvärr dricker vi inte kaffe här hemma men jag skulle vilja ha en annan skylt men har så svårt att vestämma mig för vilken ;o)
Ha en underbar dag!
Kramis/LenaS

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Rufus var en söt kille, sånt besök skulle jag vilja få också. Jätteläckra skyltar, jag gillar ju den första bruna, den texten satt bra!
Önskar dig en mysig och bra helg
Kramar
AnnaMaria

Anonym sa...

Åh så söt hund! Jag gillar den fina klockan och det vackra ordspråket. Varma ord värmer alltid! Kram Kicki som önskar dig en underbar helg!

Iva sa...

Hi, wonderful hours, the entire decoration is beautiful again.
Nice weekend
Iva

Ullis/Leva på landet sa...

Så mycket fint du har fotat. Härligt med den nya storleken på bilderna. Kul att fixa lite med bloggen, har jag också gjort.

Ha en fortsatt bra helg!
Kram Ullis

Vit som snö sa...

Vilken snygging han är Rufus!
O snyggingar är alla dina skyltar också! Du kan väl meddela när du testat fukttåligheten hos skyltarna, jag bor ju också vid vatten o den skulle passa förträffligt därnere vid bryggan:)
Ha en mysig kväll! Kram Cilla

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilken mysig hund, han ser så klok och jättesnäll ut. Vad mycket fint du har fått in till butiken. Rolig skylt att om ägaren bara får sitt kaffe så...det kunde faktiskt gälla mig för några år sedan. Då fick ingen prata med mig på morgonen innan jag fått mitt kaffe. Nu för tiden dricker jag mest te och då är det inga problem;-)

Lev väl!
Kram,
Regina

Country Hill sa...

Rufus vilken sötnos!
Så snygga skyltar och klockan sen nu måste jag in i Din butik och kika.
Kram Lena

Floras Kulle sa...

Hej vännen!

Oj, det var länge sedan jag var inne här hos dig (eller någon annanstans, för den delen...) Vad fin bloggen blivit, och stora bilder och allt! Och ny header, den gillade jag, verkligen.

Rufus var en riktig snygging, vad läcker han var i sommarfrissen... De där små fina plåtskyltarna med barnen på föll jag också som en fura för, hoppas få hem dem till butiken snart. Ljuvliga saker du hittat, alltihop! De där fåglarna förresten, är de möjligen från Jeanne DÁrc? Härligt inspirerande att se, du lyckas alltid få ihop allt så bra när du tar bilder. Suck, antingen är man bra på det där med stilleben, eller så är man INTE det... :(

Nu skall jag läsa ikapp, återkommer säkert med kommentarer om både det ena och det andra!

Ha det fint!

Kram (Ab imo Pectore):
Annette

Helene sa...

Give me the coffee and....

Den skylten vill jag köpa men kan inte hitta den i webbutiken..:(

Hoppas det är bra med Alva.

Kram Helene