fredag 6 augusti 2010

Åldersnojja...eller?


Hej mina fina!

Här sitter jag nu med ett eldhav till hår...
jajjamänsan, färgerna går i gul-orange-mörkorange....

Jag har alltid färgat mitt hår "ljusbrunt"....
som i mitt tunna skandinaviska hår har resulterat i
näst intill svart nyans...

Då fick jag en snilleblixt eller kanske en släng av åldersnojja...
och tänkte att nog är väl denna mörka färg
för mörk mot mitt ansikte...ni vet...
mot alla rynkor och skavanker! ; )



Sagt och gjort så körde jag en avfärgning av mitt hår som färgats sedan 20-års åldern....
nu är jag 44...i augusti...
(oj, det krävdes en uträkning...haha!)

Nu måste jag köpa en ljusbrun toning så jag vågar mig ut...
barnen vill på tivolit som kommit till stan...
vågar inte använda mina ljusbruna färgningar
som redan finns i skåpet, för då blir det väl svart igen...

Jag gruvar mig...
jag får nog köpa några olika toningar utifall att!

Hur gör ni med ert hår...någon som har några tips?

Kram,
Anette

10 kommentarer:

Vitaspetsgardiner Godis och Praliner sa...

Hej svejs...
Håret ja,det är ett kapitel för sig
Var 3 månad i alla fall måste jag gå iväg och bleka slingor.Det är mitt sätt att dölja de "grå" vem ser mina grå om håret redam är ljust *ler* Var tredje gång måste jag färga det från grunden för då börjar de "grå" växa underifrån också.Just nu är mitt hår katastrof
och jag måste boka tid hos frissan.Vågar inte färga själv och bleka slingor kan man ju inte göra själv...hm...
kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Ring frissan och fråga vad du ska göra, idén var bra du fick. Synd att det inte blev som du tänkt bara. Underbar röd vas du hade också, så vacker!
Kramar
AnnaMaria

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Men nu ser jag! du har färgat vattnet i vasen. Smart idé det också.
Kramis
AnnaMaria

Country Hill sa...

Fnissar och känner igen mig. En gång blev jag morotsröd i håret såg inte klok ut. Nu har det gråa tagit över så jag kan tona det mellan varven.
Ha det gott och lycka till!
kram Lena

Postgårdsromantik sa...

Hej Anette!

Usch då, hoppas Du får till det - men har inte Du väldigt tjockt hår? Och mörkt? Så minns jag Dig åtminstone. Mina funderingar går åt motsatt håll (tills jag läste detta) - har inte färgat håret under de senaste 5 åren, men nu har solen blekt håret framtill så det ÄR ljusbrunt - och det är inte..JAG. Funderar på om jag ska prova färga själv eller gå till frisören. Nu fick jag en dimension extra att tänka på - ser mörkt för hårt ut mot ansiktet, det har ju Du helt rätt i, det vär också något man bör fundera på...SUCK.
Ha det gott och hälsa de Dina.
Kram,
Kusin Lena

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Hehe. Jag har en kompis som pluggade till frisör i vår ungdom. Jag tror inte jag sett henne med samma hårfärg (eller för den delen frisyr )någon gång sedan dess:)

Kram och grattis i förskott

Annica

Photo by Maria sa...

Jag har med kört med samma färg de senaste åren, mörkbrunt, men jag trivs än i det.. Fast till hösten när jag fyller det jämna talet med en fyra i början och en nolla i slutet skall jag gå till frissan så skall hon få färga som hon vill :-)
Jag hade nog gått till en frissa om jag var du, du kan ju köpa en färg hon rekomenderar av henne..

Lycka till..

Kram Mia

Ett Vitare Hem sa...

Hihi jag fick nog nån åldersnojja eller 35-års kris för ett par år sedan då jag gick från att vara rödaktig till svart och där är jag fortfarande ;o)
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS

Fröken Tindra sa...

Oj då, hoppas att du får ordning på håret! Det blir ju inte alltid som man tänkt sig. Mitt hår har en förmåga att bli rödare än vad färgen på kartongen anger att det skall bli. Så det gäller att se upp! =0)
Kram!

Hemma hos Razzel sa...

Eftersom jag fick höga doser av cellgifter i januari tappade jag allt hår. I slutet av mars började det växa ut igen och är nu ca 4 cm.
Det var/är spännande att se vilken färg det skulle bli eftersom jag färgat håret de senaset 30 åren (är 46). Det visade sig vara ljusbrunt med grå slingor.
Så får det nog förbli tills det blivit lite längre. Då går det nog inte låta bli.... ; )