torsdag 2 september 2010

Kanelbullan fick flytta in i Ofelias Hus shabby chica flugskåp....

Här har det bakats bullar...
lider av dåligt samvete för mina 4 barn har fått nöja sig
med köpesbullar från affär'n...
Sagt och gjort så slängde jag ihop en bulldeg och mmmmm....
vad gott det luktar i huset...

(Kolla ovanför vilken söt stängnings anordning...)

Detta franska och lantliga flugskåp

som kom hem till Ofelias hus förra veckan föll jag totalt för...

Så ett exemplar blev kvar hos mig!

Min påhittige man tyckte att skåpet gick att använda till
leksaksspis...
-Men, sa jag...spis..?
-Ja, det är ju bara att måla dit svarta cirklar
på ovansidan....tyckte han!
Ja, varför inte...eller...?
Nej, nu måste jag pausa detta inlägg....måste hämta barnen
från skola och dagis...
Får fortsätta sen...
Nu är jag tillbaka...barnen har fått sig några kanelbullar...
och Lasagnen puttrar i ugnen....
Nä, fy vad det lät präktigt....haha...
Det är bara så att söta Evelina har varit sugen på Lasagne i flera veckor
så det var väl dags...sedan är det ju väldans gott med Lasagne...
Jag lyxade till det och gjorde den vita såsen med grädde och riven Prästost...
och sedan även ett tjockt lager med ost på toppen...mmmm!
Nä, nu måste jag kolla var Alva tog vägen...
hon är väldigt impulsiv just nu...
"rymmer" titt som tätt till mina föräldrar och så även till
sina kusiner...
Allt i bilderna finns i butiken, Ofelias Hus....

See you!

/Anette

9 kommentarer:

Lillemor i Hummelsta sa...

Jamen varför inte låstsasspis, tyckte först (snabb blick) att det var en micro. Kollade VERKLIGEN till extra när jag såg stängningsanordningen och såg att det var ett superfint flugskåp (måste nog beställa tid hos optikern nu alltså)

Ullis/Leva på landet sa...

Vilket underbart skåp. Tänk att få njuta av att se fina saker i det. Gott med bullar, var längesedan det blev bak här.
Kram Ullis

heavenandearth sa...

Mumsigt med hembakta bullar!!!

Jättefint skåp!

Passar på o önska Trevlig Helg!
Drar till landet o Kärleken imorgon bitti o kommer inte hem förrän sönd kväll!
Ska släppa datorn helt o bara måla o pyssla!!

Många Kramar!
Iréne

Tjohalia sa...

Haha. Samma som den första kommentaren Lillemor, trodde jag det var mikrovågsugn när jag skulle klicka..
Ja, det är en jättefin flugaskåp.
Ni ska känna efter vad ni vill, det blir säkert fint vad det än blir. Kram.

Bittan sa...

Hej !
Vad mycket fint du har fått hem. Vet du att jag tänker på dej varje gång jag går in i mitt lusthus / butik Där sitter skylten sorry we are closed / welcome in we are open som jag beställde . Tycker så mycket om den :-) Hoppas Alva mår lite bättre och ni får hjälp.
Ha en trevlig helg .
Kramar fr Bittan

emelie sa...

Alltså din blogg är helt fantastisk, jag hittade den idag då jag googlade på emaljskyltar! Jag kommer inom kort lägga en stor beställning! Jag undrar också, längst ner på denna sida finns det i näst sista inlägget en skylt i bakgrunden som det är fåglar & fjärilar på, och det står "Miracles" finns den i beställningsortimentet?

Deko-Impressionen sa...

Your blog is great. So many lovely ideas and nice things...

I don't understand your language, but I love to watch the pictures.

Hello from Austria.
Katharina

Ett Vitare Hem sa...

Åh det lilla skåpet var ju jättefint!
Ha en finfin eftermiddag!
Kramis/LenaS

Vitt hus med svarta knutar sa...

Jättefint flugskåp! Har hämtat hem min assistent som mamma lånat, så nu kanske det kan bli både bull- och limpbak här hemma. Oj vad jag blev sugen på lasagne...klockan 11 på kvällen?!?!

Önskar dig en fin kommande vecka!
Kram,
Regina