torsdag 16 december 2010

Nu börjar det närma sig....

Här snöar det mer än någonsin...
dessutom yr det runt runt så det hamnar precis överallt...
Mannen har varit ute och försökt hålla snön under kontroll...
Jag känner press på mig ang. julklappar...
har inte köpt annat än några böcker var åt småflickorna...
på Adlibris förstås..vem orkar trängas på stan?
Det är svårare att handla till tonåringarna...

Här har allt stått stilla några dagar då hela familjen varit sjuk...en efter en...

Jag känner mig faktisk mycket bättre idag och ska försöka ta itu med lite seriös julplanering...

Jag brukar göra listor på julklappar, listor på mat som måste inhandlas och sist de närmaste dagarna innan självaste julafton skriver jag listor för varje dag...så ligger de på köks ön som en påminnelse om att det finns saker som behövs göras...så kryssar jag för allt eftersom jag arbetar mig igenom dem.

Det här med listor började jag med för några år sedan och det fungerar bra för mig...är annars så otroligt dålig på att hinna klart med något i tid...vad det än gäller...har alldelens för lätt för att komma mig i något annat mitt i...Lite adhd-varning, eller?

Ha det gott och försök att ta det lugnt i julstressen!

Anette

8 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag skriver också listor, det är bara den med maten som inte är klar här. Det svåraste är som du säger och hitta på vad man ska köpa i julklapp, men det brukar fixa sig.
Krya på er
Kramar
AnnaMaria

Postgårdsromantik sa...

Hej Anette!
Jag skriver också listor - allt blir så väldigt bättre strukturerat då, minskar stressen. Gäller faktiskt vad jag än gör i arbetet/inför bjudningar/resor...

Här är det "bara" maten kvar, men det kan ju å andra sidan ta en del tid i anspråk...
Sitter och hör Kate Bush sjunga "Wutherting Heights" på hög volym samtidigt som jag läser Din blogg, har det riktigt skönt.

Vad tråkigt att Ni har varit sjuka, läste om Alva i ett tidigare inlägg - vi är alla helt friska nu, men Sigrid har varit magsjuk helt nyligen. Hennes tanke då Anders bytte 1564851 blöjan var något liknande som Alvas. Sigrid sade: "Stackars pappa". Anders blev alldeles rörd:"Men Sigrid, det är ju Dig det är synd om..."

Ha det skönt och hälsa de Dina!
Kram,
Kusin Lena

lottens vita och gröna sa...

hejhallååååååå!
ohh lista skulle jag med behöva, måste börja kolla julgardeoben...blir alltid för mycket, blink!!!
vackert som bara den är det, ljuvligt juligt!

må gott, varmkram lotten

Skogslyckan sa...

Känner igen mig i det du skriver. Reportaget här har tagit all tid, men nu är det ju pyntat och klart. Men däremot har jag inte börjat med julklapparna ännu. Har inte ens börjat med listorna...pust. Men men allt löser sig, det brukar det göra...
Kram Pia

barbrok sa...

Skönt att höra att det är fler än jag som ligger ohjälpligt efter! Julklappar, usch vad jobbig men det är ju flera dar kvar. Städning hm, äsch hinner inte just denna vecka, nästa kanske.

Barbro

Ett Vitare Hem sa...

Jag listar också, tror det är viktigt att få kontroll för att kunna slappna av, jag har beställt leksaker via lekmer.se och hiko.se om det är så att du missat dem och känner att du vill ha nåt mer till dina små, tycker det är rätt skönt att kunna klicka hem sakerna ;o)
Ha en fin helg!
Kram/Lena

Hanna sa...

Så mycket fint.
Ha en fin adventshelg!
Kram
Hanna

LjuvligtLantligt sa...

ADHD har vi nog en liten släng av allihopa då.. Jag sitter tom på jobb o gör listor i word o sparar under JUL :))

Ha det fint vännen..väldigt vackra bilder du bjuder på!
Kram Git