måndag 8 augusti 2011

Andra delen av verandan...

Idag får ni se en liten smygtitt av den andra delen av vårt terrassprojekt...denna del har fått tak och det ger en mysig ombonad känsla...


Jag och småflickorna invigde den sent igår kväll med en "te och varm choklad stund"...


Så mysigt vi hade det...Ofelia hämtade den bärbara dvd'n och så tittade vi på Ronja så Alva som var inlindad i yllefilten höll på att somna...


Bokstäverna JOY har fått ta plats på väggen...


de orden står för vad hela denna sommar har handlat om...


Ren och full glädje!









Ni ser också husfärgen som ska pryda alla husets ytterväggar...


Råvit, heter den och det kommer att bli sååå fint när det blir klart.


idag regnar det så pensleln får vila...faktiskt skönt med regn, det har bara regnat en handfull dagar denna sommar så det är välbehövligt med lite regn för allt som växer.


*


Nu ska jag göra lunch till mig och barnen...


mannen jobbar första dagen efter semestern idag...


*


Anette

6 kommentarer:

Unknown sa...

beautiful outdoor
Have a nice day
Mari

Tretswelt sa...

...wunderschööön!Bussi.Luciene.

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Men ÅH så fint! Vilket mysställe! Kan tro att barnennjuter lika mycket som dig där!!! Jättefint! Kram!

Abrakadabras. sa...

Å, så koselig det ble på din veranda.. Og du har virkelig grunn til å skryte av været. Vi har vært i Överkalix i hele sommer og finere sommer er det nesten ikke mulig å få. Hilsen Jorunn

Postgårdsromantik sa...

Vilken vacker uteplats! Anders och jag har kastat längtansfulla blickar mot sådana där däckfotöljer, men det får bli om några år, just där vi har tänkt oss placera dem (jo då de är placerade i våra tankar) åker Arvid sparkcykelrally så fort tillfälle ges.

Jag har läst om allt arbete Ni har lagt ner på verandan så jag kan ana att njutningen var total.

Ha det gott och hälsa de Dina.

//Lena

fialka012 sa...

❤❤❤