onsdag 2 juli 2008

Bullbak

Allt utom äggen och kokboken finns på min nätshop, http://www.ofeliashus.com/
Prisexempel " CAFE" -skylt 89 kr, 30x9 cm
I dag doftar det kardemumma och vanilj i huset, det är något som jag har saknat på sistonde...

Jag har bakat bullar!!
Jajjamänsan, bullar med kanelfyllning och med vaniljfyllning. I degen sätter jag färska kardemummakärnor, sådana som småflickorna har hjälpt mig att skala och mortla till mindre delar, därefter låter jag kärnorna värmas upp tillsammans med mjölken och snart kommer det magiska, doften av kardemumma sprider sig runt i hela huset och då är det bara att njuta av doften medans bullarna tar form...

Idag fick min syrra, Susanne och hennes familj hämta sin efterlängtande hundvalp, Ruffe.

Bara bullarna är klara så ska vi gå över och träffa den, Susanne bor några hundra meter från oss
och hon och maken har tre tonårspojkar som alltid är sugen på fika så nybakta bullar blir nog uppskattat..

1 kommentar:

2Learn sa...

Tusen tack för bullarna. Gissa om de blev uppskattade. Direkt när lugnet lagt sig (och just före middagen!!!) tog de sig ett fika på dina nybakade bullar. Ruffe sover som om han inte har gjort det på tusen år. Det tog på krafterna med så mycket främmande. Puss/S