tisdag 3 februari 2009

Roliga stylingplaner ....

Hejsan alla ni snälla som tittar in här!
Jag kikar in som hastigast i dag...
jag har nämligen satt igång
med ett nytt lite hemligt projekt,
jajjamänsan !
Evelina fyller 14 år om ca 10 dagar
och de hemliga projektet har med henne att göra,
Vi håller på att styla om hennes sovrum,
ner har nämligen alla (nästan i alla fall)
hästbilder åkt på sistonde så
man kan faktiskt numera se hur väggen ser ut....
ingen rolig syn!
Så nu ska det bli fint och ljust askrosa,
E ville nämligen absolut inte ha vitt utan svagt rosafärgat,
sagt och gjort så köptes färg i önskad nyans hem igår
och första varvet är gjort på väggar och
även på hennes skrivbord och karmstol,
de blev däremot vita...
Någon måtta får det ju ändå vara med rosafärgen!!
E var så duktig på att ta "före" -bilder,
för hon vet att jag alltid vill se
hur stor skillnaden sedan blir.
Men...jag tror bestämt att jag besparar er de bilderna,
jag är helt övertygad om att
ni vet hur ett tonårsrum kan se ut
mitt under en renovering,
annars kan ni använda fantasin och visualisera....

Ni får njuta av bilder på mina inköpta
rosa tulpaner istället...

Idag skiner solen på ett sådant underbart
vårlikt sätt här i Norrbotten,
hoppas att solen skiner lika vackert
i andra delar av Sverige!
Soliga kramar från mig,
Anette

10 kommentarer:

Roses & Angels sa...

HEJ vackra tulpaner! Åhhh. MEN JAG vill ju se hur det blev i rummet!! SNYFT! Kan du inte bara lägga ut EN bild??? SNÄLLA. :-) Kram Christa

Nettan sa...

Fina tulpaner !
Ja rosa har min dotter med, men inte svagt rosa, utan " bubbelgumsrosa "...*fniss*

Ska bli kul & se förvandlingen, men en " förebild " vill vi ju ha .. ;0)

Kram Nettan

lovefriidrott sa...

ha ha dessa tonåringar, jag vet inte hur många rum vi gjort om. Och varje gång tänker man,,,va det så här det såg ut!!!! Hemskt!!!
Kul när det blir klart.
Lägg nu in en före bild, jag vill se och inte visualisera hihi
kram sari

Anneli sa...

Det ska bli spännande att se...
Vilka fina bilder på tulpaner...
Rosa förekommer inte så mycket här hemma...kan vara någon enstaka tröja eller så...
Jag tycker vi gör om min yngstas rum ständigt är oxå 14 år...
Kram/Annelie

heavenandearth sa...

Hej!
Det låter spännande!!
Rosa..jaa. min dotter gillade oxå det..sen blev det lila o nu e det Svart!! (snart 16)
Underbara tulipar!

Men Anette! Nu vill vi se en före bild oxå!!!

Kramis!
Iréne

Lillemor i Hummelsta sa...

Min 16-åring vill bara ha vitt, ljusgrått, pärlspont och spetsar, förstår inte var hon fått det ifrån.
Kram
Lillemor

Design i tid och rum sa...

hej! det kommer att bli så vackert, jag ser redan framför mig den färg..bra smak har du.
ha en bra dag Dadda!

LillaFlisan sa...

Åh, så kul med renovering.... Vi renoverade dotterns rum i somras och det är ju så tacksamt......


vackra blommor.....


Stor kram


Flisan

Carolyn sa...

I love your pink tulips. We are getting a snowstorm tonight 25 cm. so it is nice to see bouquets of tulips.
Carolyn

Doris_Assar sa...

Va mycket fint det var här! :-)