tisdag 12 maj 2009

En riktig överasknings leverans....

Hej på er mina vänner !!
*
Här i norr är det strålande väder och jag mår prima....
*
Nog är jag lite "om i kring mig"...
för igår får jag en lagom stor sändning på 50 kg,
som jag helt och hållet hade glömt att jag beställt...
*
Gissa om det var kul att få packa upp den,
lite julaftonskänsla...
ni vet den spänningen när man inte vet
vad som gömmer sig i paketen...
*
*
Svärfar får väl hicka när han läser detta,
med tanke på att det är han som får gråa hår
när han gör min deklareration...
han önskar nog att jag har lite bättre koll än så....
*
Nåja, det var inte så illa med minnet...
så fort jag hade packat upp varorna så
kom jag ju ihåg dem ...
*
Jag har haft lite kul med mitt fotoprogram,
kanske att jag gick lite över styr med exponeringen...
*
*
*
Det var en utmaning att fota dessa ulliga och jättemjuka plädar,
för hur gör man dem till rätta utan att ni kan känna på dem...??
*
Hoppas jag lyckas med mina bilder
förmedla mjukheten i dem,
de sticks inte alls trots 50% ull...
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
Som vanligt så kommer allt på bilderna från Ofelias Hus
fast de nya varorna lägger vi in i butiken först i kväll.
*
Sjöstjärnorna i porslin är privata,
present från en go vän.
*
Avslutar med två bilder av Ofelia som Evelina har fotat,
utklädd till en Dalamatiner (felstavat?)
*
...och ett när hon sover över i Evelinas rum,
visst är det något änglalikt över henne när hon sover...
men så är ju hennes andra namn också Engla...
*
*
Nu ska jag ägna mig åt att packa leveranser till mina snälla kunder,
vi skickar alltid samma dag eller senast dagen efter...
om nu inte kunden har valt att betala in i förskott,
då väntar vi tills inbetalningen visar sig på vårt konto och det tar ibland
någon dag extra.
*
Kram till alla er som tittar förbi här,
Anette

16 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Vad mycket snygg.Den vita lyktan eller fågelburen tilltalade mejoch rosa pläd och ett halsband.Ska kika in senare.Menfär hålla mej lite i skinnet ska ju med ÄLSKLINGEN till stockholm 21-24 maj mycket födelsedagar morsdag sedan fyller den stora ängeln år.Men sen kan man ju önska vad man vill till morsdag......hihi.Ha en mysig resa vad du har köpt under eftermiddagen vännen får jag se i kväll.Ha det gott kramiz ~~~~~RITA~~~~~.

Cc sa...

Å så mycketr vackert....igen. Synd att jag måste hålla hårt i plånboken, man blir inte fet av att vara arbetslös. Jag kan ju önska mig till mors dag ; )

Vitt o Vältummat sa...

Vad kul att få en sådan leverans. Jag går in och kikar när du har lagt in de nya varorna
Kram/Åsa

~~*Pennyshouse*~~ sa...

halloj där!

vilket underbart innehålli de 50kg tunga paketet...*LER*
Allt lika fint!

Underbara bilder har du fått till oxå...

Lillan är verkligen lik en Ängel....

Kramizz Nilla

Anki sa...

Ojojoj!!!!!
Jag som har fullt upp redan med vad jag ska beställa av dig *ler*...sen som ett under dundrar det inte mer vackra "måste ha ting"...nu fick jag mer än huvudbry, hihi!

Jag tror du har den vackraste butiken av alla...så jag får nog fundera lite till!
Man kan ju inte få allt, hmmm...

Dom vita burarna i lilla storleken har inte kommit än, eller? (väldigt sugen) *ler*

Kramar Anki

Japsee sa...

Hei hei!

Så mye vakkert du har bestilt:) Å jeg blir helt dårlig, men sender dere til Norge? Og om dere gjør det, hvordan er portoen da?

Klem fra meg

Smultronlycka sa...

Hej!
Så mycket fint och vilka vackra bilder!!Härligt!!
Vill ha allt :)
Vilka fina krokar!
Ha en bra kväll!
Kram Anna

Anki sa...

Tack själv, gulliga du!!!
Det blir bra, hojta till du *fniss*

Du har alldeles för mycket fint för att jag ska kunna bestämma mig...men en bur SKA JAG HA!, hihi...& en ljusstake, &.....
ja du vet! *fniss*

Upptäckte förut när jag rotade runt i gömmorna att jag har en likadan lykta som du har vit, men min är rostfärgad, attans glad jag blev, hihi!...man ser vad som kan komma fram!

Stooora kramar!

Viola sa...

Här är en till som just nu är ganska stel i axlar och nacke, har jobbat med order hela em och lagt in nya mängder så här har man suttit fastklistrad vid datan, men nu ska jag ta kväll, ha det gott, kramen

Vit som snö sa...

Det var underbara 50 kg!
Jag har shoppat lite väl mycket den här månaden så det här var inte bra;-) Alldeles för vackert!
Jag ska se över mina finanser...hihi
Kram Cilla

Ullis/Leva på landet sa...

Så kul med en sådan överraskning. Det var ju tur att du kände igen sakerna när du började att packa upp, *s*. Det var mycket fint i den leveransen.

Ha det bra och sköt om dig!
Kram Ullis

Sussi sa...

Hej på dig!
Åh så mycket fint du visar, har det själv och säljer... Läcket!!!
Tingeling Sussi

Inka sa...

Hej, Anette!

Åh vilka underbara saker du fick hem i den "hemliga lådan", hihi. Jo, du har verkligen lyckas förmedla den mjuka känslan i plädarna.
Det är ju verkligen en liten söt ängel som ligger där och sussar så sött.
Det är inte fel alls att ens små barn ligger i samma säng. Man får passa på att njuta så länge man får. Jag tycker att ett barn aldrig kan få för mycket kärlek och närhet. Det ger bara tryggare barn.

Kram på dig gumman



Inka

Kristin sa...

Hei!
Åååå så mange nydelige ting du viser her!!! Her er det mye jeg vil ha.... Måtte spørre min kjære om ikke vi skulle dra veien om deg på ferie i år. Men tror han syns det ble en litt lang omvei når vi bor på vestkysten av Norge og skal til Skåne. Syns ikke jeg;)
Får titte i nettbutikken din jeg istedet jeg:)
Du har iallefall en fantastisk butikk!!!
Ha en flott uke videre.
Klem Kristin

Maria sa...

Så underbart ljuvliga bilder! Du är jätte duktig på att fota!

heavenandearth sa...

Hej Anette!!

Vilken härlig "julafton" du måste haft!
Jättefina saker o du lyckas verkligen förmedla mjukheten i plädarna, vilka ser ljuvliga ut!!

Den stora lyktan är såå vacker!!
Du är en så duktig inredningsfotograf!!

Massor med Kram!!
Iréne