fredag 21 augusti 2009

Lite nytt in och mycket gammalt uuut!!!

Äntligen fredag!

Det är något visst med helg, trots att det i huset fortfarande råder lugna dagar så här sista veckan innan skolan börjar...Kent vill ta båten till Småskär men för mig blåser det för mycket för att ta hela familjen och katter med hund ut på det öppna vattnet...8-10 m/s sydlig vind, huvva ligen!!

Nej, det blir till att fixa till här hemma istället...köket, t.ex...jag har precis börjat röja i min köks ö...gissa vad jag bland annat hittade?

3 st juicepressar...jajjamänsan...en högrest, blankputsad i modern stil...en elektrisk som ser ut som en mixer...och sist men verkligen inte minst en svart juicemixer som formligen pressar/suger/krossar frukten tills varje droppe vätska har omvandlats till välsmakande juice....jättegott blir det men åbäket är näst intill omöjlig att rengöra...jag blev influerad av Anna Skipper i ett av hennes program...det såg ju så lätt ut...

Nu skulle vi nämligen dricka färskpressad juice till frukost varje morgon, det blev en gång ...tills vi insåg hur förb.nnat svårt det var att få den ren...

(denna skylt är ny i butiken...jag skrattade för mig själv när jag såg den hos min leverantör, för den är sååå gjord för mig...i min egen värld, där bor jag!)
*
Hyllan är också ny, perfekt och lättplacerad järnhylla i den franska lantliga stilen...lätt shabbad...
Allt i dagens bilder finns hos Ofelias Hus...

Städa i köks ön var verkligen välbehövt...inte för att jag är färdig men jag har kommit en bra bit på väg...
Något annat onödigt som jag hittade var 3 st esspressobryggare, varav 2 st ska användas på vanlig spis...vi har induktionshäll !
*
Det blir att fara en och annan vända till Röda korset och lämna allt onödigt som bara står och tar plats...

Men en liten paus blev det när Alva ville gå upp till mormor och morfar och hälsa på...där blev det laxmackor och te ute i solen, ljuvligt...
men nu är jag hemma igen och då väntade min påbörjade städning på mig...
Först så ska jag packa tre leveranser innan postgången 19.00...
och sedan fortsätta med stääädningen...
*
Hoppas ni alla kära bloggvänner får en riktig härlig
helg i vårt avlånga land!
Kram,
Anette

19 kommentarer:

Anonym sa...

Jättefina bilder du bjuder på idag. Hoppas du får en fin helg.

Kram L-F

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var mycket fint, eller allt var fint. Hyllan, ljusstaken och så söt liten kanna. Skylten skulle passa här också, suveränt bra! Tur att ni inte åkte ut på sjön, lite oroligt när det blåser. Ha en fin helg.
Kramar AnnaMaria

Villa von Krogh sa...

Som vanelig vakre bilder fra deg Anette.
Ønsker deg en god helg med dine. :)
Klem fra Anine

Cc sa...

onskar dig en trevlig helg. Kram

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Hehe. Den där skylten är verkligen klockren!

Tänk vad duktig du är som rensar!

Ha en härlig helg
Kram Annica

My home is my Castle sa...

Nydelige bilder du viser, som alltid :)

ha en fin helg
Klem,Kari

Photo by Maria sa...

Ja man samlar på sig en del saker, men RK blir nog glada :-)

Fina saker i din fina hylla..

Kram
Mia

anemonen sa...

Härliga bilder du visar, och en trevlig helg önskar jag dig.

hemma hos lilla mej sa...

Vilka fina bilder du visar!!!!!!Åhhh vad gulliga nya grejer hyllan var kanon,skylten var bara så härlig och vilken söt liten kanna.....Ha en mysig helg nu vännen kramizar ~~~~RITA~~~~

Anki sa...

Finfina ilder, igen! Den skylten passar allt bra hos mig oxå...hemmakatt som jag är, hihi...
Visst känns det skönt att rensa ut gammalt, funderar på att ta en del grejer till loppisen faktiskt!
Varför ska man ha en massa liggandes som aldrig kommer till användning!? Då är det ju bättre att skaffa nåt man vill ha för dom pengarna ist...det är ju liite återanvändning, hihi...

Å ja, håll dig du på landbacken om det blåser, det är olustigt med sjön då!

Ha en finfin helg! Kramis Anki

ELIN´S SHABBY ROMANTIC sa...

Vilken toppen skylt, texten är helt suverän! Rensa det behöver man göra lite då o då, det är så lätt att man samlar på sig en hel del. Många gånger har man även idéer som kanske inte funkar riktigt som man hade tänkt sig. Det är verkligen inte kul när det blir svårt att göra rent efteråt, då blir tinget liggandes istället. Men vad gott det är att dricka färskpressad juice, helt klart mycket bättre å godare än den man köper.

Ha en härlig helg du med!
Kramar Elin

Ana Karina Mag sa...

you're linked in my blog (between my favorites) 'cause I liked so much, ok?
kisses!

Viola sa...

Hejsan..rara bilder som vanligt, hyllan var ju för söt..här är det välbehövlig helg efter denna turbovecka med kontraktskivning, äntligen är köpet klart..:) har regnat hela natten men nu spricker det upp, tack för det, ha det gott med de dina, kramen från gårdsfrun

Ana Karina Mag sa...

I don´t understand your language too and I´m not so good in english... :) But I love your images! I will try to put a translater in my blog...

2Learn sa...

Spara till Evelina, om 4-5 år vill hon ha ett eget place då kanske både espresson och apelsinpressen kommer till nytta.

Viktor och Josefin har ju äntligen fått en lägenhet i Åre och jag ser ju vad de planerar att ta med, en del grejer blir det ju.../S

Cc sa...

Det måste jag säga att det var skönt att få beröm och om du har tanke på att göra det samma så är det pluss i kanten, tackar ödmjukast. Kram

Anki sa...

Tackar...jag har gjort ett friskt försök iaf...Å skam den som ger sig, hihi...
Det var ju inte som att måla på tyg!

Tycker mycket om den ljusstaken i zink...får nog ta mig en titt i butiken!

Ha en fin lördagkväll! Kram Anki

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Sååå fina bilder,,,vacker hylla med fint arrangerat,,,det är du sååå duktig på!!!
Härliga flaskor!!!

Fredagar är nåt extra...håller med..då är det MYS...o man har hela helgen framför sig!!!

Trevlig lördags kväll!!
Kramis Millis ♥

Ullis/Leva på landet sa...

Så fina saker du har fått in i butiken. Segt att komma igång att städa men så skönt när det är klart. Hoppas att du får en bra helg i alla fall.

kram Ullis