måndag 15 mars 2010

Lite påskinspiration....

Hej alla härliga!
*
Vilken underbar dag det har varit...solen har visat sig

från sin finaste sida och småfåglarna kvittrar....

det är väl ett energigivande vårtecken?

Jag har idag fått hem lite påskpynt i butiken...
några hönor, kaniner och får...
några lerägg har också kommit...

countryinspirerade på små vagnar med hjul.

Har också fått hem dessa änglabarn som jag faktiskt sålde
tidigare i butiken...blev så glad när leverantören fått hem dem igen...
Lite tråkigt att jag bara fick 4 av varje modell när jag beställt ett dussin av varje...
-slut på fabriken, var svaret då jag ringde upp dem...
*

Nåja!


I kväll har Evelina och jag lagat soppa tillsammans till middag...
på hennes hemkunskapslektion hade de fått göra en så god kycklingsoppa...
det receptet provade vi ...sååå gott!
Det bästa av allt var att hela familjen tyckte om den!

**

Ha det sköönt, denna måndagskväll!

Kram,

Anette

16 kommentarer:

Bittan sa...

Åhhhhhhh vad fin påskinspiration :-)
Nu måste jag genast in i butiken och kolla.
Ha en trevlig kväll

Kram Bittan

Tigris Predikantan sa...

Kaninen (haren?) gillat jag bäst!
:)

Vit som snö sa...

Ljuvligt påskpynt!
Jag är glad att fler i denna bloggvärld startar påsken en månad i förväg för annars är den ju alldeles för kort!!!
Kram Cilla

Photo by Maria sa...

Vilka fina påskpynt.. Vill ha allt.. och änglarna.. Ljuvliga!!

Kram Mia

Fleurette sa...

Hello dear Ofelia, your blog is very beautiful and interesting!!!
Your home and your children are wonderful!!!
Have a very nice evening and nice week
Greetings from Prague
Fleurette

Anonym sa...

Hej! Vad tiden går fort. Sportlovet slut men istället har vi ett påsklov att se fram emot. Fick se din vackra porlinskanna hos en vän - den var så fin. Jag håller utkik efter "spegel"kistan jag hoppas du kommer att få in. Då kommer jag att beställa kannan med om den finns kvar, Soliga vårvinter hälsningar Kicki!

Anonym sa...

Pax en kanin, men jag måste vänta till löning. :-)
/Sara

lovefriidrott sa...

Hej Vännen

oj det var länge sen vi sågs nu,,,måste gått om varandra:(

Ja du Anette våran resa var ingen hit kan jag säga:( usch vad lessen jag varit:( speciellt för min nya kamera:( Fast det är ju bara små små bagateller mot för det ni har/går igenom med Alva. Sååå kul att det går bättre:)

Fina bilder du satt in,,,åh saknar kameran ännu mer nu:(
ha d gott o hoppas vi syns snart.
Kram Sari

Tove `blogg verden sa...

Så masse fint du har å vise frem : )
Nydelig blogg!
Klem fra Tove fra Nord Norge

Iva sa...

Ahoj, tvá nová dekorace nemá chybu, je nádherná. Kde jsi sehnala tak krásnou slepičku a zajíčky. Prostě nádhera. Iva

Iva sa...

Ahoj, tvá nová dekorace nemá chybu, je nádherná. Kde jsi sehnala tak krásnou slepičku a zajíčky. Prostě nádhera. Iva

Rut och Signe sa...

Härlig påskinspiration. Har själv fått påskkycklingar och hönor av ståltråd till butiken som ska plockas upp under dagen. Ha en skön vecka, Marie

Tigris Predikantan sa...

Ja, och den där är en känslig blomma: hänger den så vet jag att de andra snart måste vattnas de med. På sätt och vis får den signalera åt sina blomvänners vägnar, kan man säga *ler*!
:)

Elzie sa...

Vilka söta djur. Och änglarna var så söta där dom satt.
Hoppas du har en bra kväll.
Kram Elzie

Vända blad sa...

Hej! Vilka fina påskgrejer - ovanliga! Då passade det ju extra bra med kycklingsoppan...;) Roligt att det är bättre med Alva, hon är söt som en sockerdocka =)
Kram Maria

Unknown sa...

This is afantastic, more simpatic!!!