torsdag 14 juli 2011

Lite nytt från butiken....




Söt med en vindsurfingbräda på taket....

*

Hej alla förbipasserande!

*

Var det någon fler än jag som såg på "Leila bakar i Frankrike" igår....

hur mysigt är egentligen detta franska strandhus som de filmar från..?

Färgerna, verandan och så köket förstås..olala....


Lantlig lanternor i zink, 390-515 kr.

Träfåglar, 179 kr/par.

Snäckor, 112 kr.

Flätat fat, 42 kr.



Lägligt när vi kom hem från skärgårdsstugan så kom lite nya varor, visar några idag...roade mig med att fota dem igår varvat med tvättning av kläder, lakan och massor med badhanddukar...Ni vet ladda maskinerna och så skjuts iväg och fota....tillbaka och hänga och torktumla...ladda två nya maskiner...iväg och fota vidare...bla...bla...


Mannen har varit sååå duktig och lagat den andra tvättmaskinen så nu tvättar jag dubbelt igen...går mycket snabbare....Likadana lanternor som ovan men här i vitt, 390-515 kr.


Mått, 41-65 cm höga.







I kväll ska vi se på Ernst och bli inspirerad!


*


Anette

3 kommentarer:

Lisa sa...

Kalrt man såg på Leila. Ja du tänk att få bo där. Fina saker du fått hem. älskar den lilla creambilen. Ha de så gott..

Kram Lisa

Ullis/Leva på landet sa...

Mycket fint du har fått hem. Klart att jag såg på Leila, så mysigt att se. Så bra med två tvättmaskiner. Tycker att det är ett himmelrike att tvätta nu när jag får i dubbelt så mycket i den nya som i den gamla.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Unknown sa...

Hej är intresserad av att köpa den lilla plåtbilen, vintage med surfbräda hur får jag tag på den?