torsdag 28 juli 2011

Måla, måla...och måla....










Det är en väldigt ledbruten madame vid tangenterna...


målade hela dagen igår och ryggen håller på att ta kål på mig...för att slippa stå och vingla 3 meter upp i syrenbuskarna för att måla utsidan av räcket...så valde jag att stå dubbelvikt halvhängandes över...och gissa om jag känner av det... Idag har jag fortsatt måla...och planterat blommor till nya terassen...
det kommer att bli sååå fiint!
Imorgon ska jag måla det sista...om ryggen håller...
*
Jag får väl låtsas spana in båttrafiken
när jag rätar ut ryggen mellan målardragen....
Där ett tag försökte jag mig på barnarbete och mutade tonåringarna...
dottern har jobbat 2 v och för första gången tjänat egna pengar och hon känner sig tydligen
alldelens för rik för att bemöda sig med att måla åt mig....
-nä, det blåser för mycket!
var svaret hon gav mig...
Tonårs sonen är inte så mycket att ha till arbetskraft just nu...efter 30 min in i första ispasset i måndags på hans hockeyläger så bröt han handen...så med en gipsad hand blir det inte mycket målat, eller...?

Dagens ungdomar ;-)

Anette

2 kommentarer:

Skogslyckan sa...

Jag målar också. Vi gör staket runt framsidan av huset. Snart har maken byggt färdigt ena sidan på ca 77 meter. Jag har väl sisådär 70 meter kvar att grunda och sen slutmåla..ler. Men snyggt blir det. Här är det inte heller några barn som ids hjälpa till.
Ha en skön målarhelg!
Kram Pia

Lisa sa...

Oj vad ni kämpar på. Men fint blir de. Ha de gott..

Kram Lisa