lördag 4 februari 2012

Långväga längtan....

Träskylt - FAMILY RULES - BE KIND...
Träskylt som alla familjer borde ha, i lantlig shabbad stil.
399 kr.

Det är kallt...nästan -30.
Varje vinter säger jag samma sak...vi skulle ha bokat en resa till sol och värme!
Denna vinter har vi gjort det... med 4 barn och två företag har vi inte lyxen att bara ta ledigt och åka i väg med kort varsel... Nej, det måste planeras...och det har mannen gjort...och... jag har pekat, där vill jag bo...20 m. till stranden och 50 till centrum, renoverat 2010....och mannen har bokat...
*
Men vi åker först nästa vinter...så det är bara att fortsätta att frysa och så får vi drömma om hur varmt och skönt det blir sen...nästa jobbiga vinter...:-) 
Lanterna - SKIR CELESTEUnderbar lanterna med vackert genombrutet mönster.
47 x 32 x 15 cm.
Creme i järn. 525 kr.
Jag har inte haft semester sedan jag öppnade Ofelias Hus...så visste jag att det skulle bli, det har varit helt ok...men denna vinter har det varit speciellt slitsamt...så nästa vinter då ska vi ta oss en välförtjänt ledighet....kommer att kännas konstigt. Det blir nog att ta med datorn så vi har lite koll....  
*
Idag har jag roat mig med att knappa in de två pallar med varor som kom i veckan...men nu ska jag chilla med barnen...mannen är på Luleå hockeymatch!
*
När han kommet tillbaka så ska det möbleras om...soffor ska flyttas runt och mer plats i ska det bli i det ena tv-rummet....
*
Ha det gott!
/Anette

7 kommentarer:

Vitaspetsgardiner Godis och Praliner sa...

Ha en underbar helg
Varm kram

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Åhh va härligt med sol o värme det är ni värda :))
Jag har precis beställt en Family Rules skylt av dig fast i plåt :)
Är det OK att länka till din shop från min blogg? Vilken bild vill du isåfall att jag använder?
Ha en underbar helg.
Kram kram
Jessica

Jenny sa...

Snygg skylt! Vilka mått är det på den?

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Hej igen..
Tack :))
Nu har jag gjort det, visst menade du den skylten i inlägget :)
Vill du att jag tar en anna så tala bara om .
Stor kram till dig.
Jessica

Photo by Maria sa...

En semesterresa hade inte suttit fel.. Jag har inte varit på solsemester sedan -91, gissa om jag längtar till vi kan åka, vilket dröjer =(
Härligt för er att ha ngt att se fram emot =)

Kram Mia

Jenny sa...

Skylten med familjereglerna på är ju hur fin som helst!! Skulle gärna köpa den, men tyvärr så ska jag till tandläkaren i veckan, och det kan gå hur mycket pengar som helst där :(

Hoppas det gick bra med möbleringen ;)

Kram Jenny

Karin - BroHagen sa...

Den skylten var verkligen jätte fin!