lördag 19 maj 2012

Att välja rätt utmaningar för Alva - Inte det lättaste....

Bricka - MILK



Trälåda - MAISON

Lantlig trälåda till förvaring för kök, badrum.....
i turkosgrön färg, kraftigt nött vacker patina. 
Finns i tre storlekar. 
169-229 kr.

Ängel - SWEET ANGEL




 Ja, det var lite inspirationsbilder från webbshoppen...
Jag ligger lite efter med att lägga in nya varor i shoppen, jag ska försöka hinna med att göra det i helgen.
*
Idag har vi varit på dans uppvisning, Ofelia och hennes dansgrupp tillsammans med de andra dansgrupperna har idag dansat så fint. Ofelias grupp var prinsessan Leia och de var så duktiga.
*
Alva skulle också dansa med sin grupp men det blev för jobbigt med kombinationen nya dansrutiner, ny lokal, ett högljutt surr och dessutom hög musik. Vi provade på genrepet igår men märkte ganska fort att det blev för mycket för henne. Så Alva var inte med, stannade hemma hos mormor och morfar istället....
Tycker så synd om henne att det inte gick..men nästa gång kanske.
*
Det är en ständigt rörlig vågskål....väljer jag de säkra före det osäkra så skulle hon aldrig behöva göra något utöver det gamla vanliga. Men jag tycker att hon är värd ett liv med så mycket mer...Men att veta när vågskålen håller på att väga över och när utmaningen är för stor för henne det är omöjligt att veta. Trots att jag är hennes mamma och känner henne allra bäst.
*
Något som är positivt är att Alva har inte klagat på huvudvärk på en hel vecka. 
Kanske beror det på hennes nya diet, vem vet? 
Innan gick det inte en enda dag utan att hon hade huvudvärk och så är det inte alls nu, bra va?
*
Ha en skön lördags kväll!
/Anette

4 kommentarer:

Hanna sa...

Så fantastiskt fina lådor.
Ha en fin kväll!
Kram
Hanna

LissasVita sa...

Fina saker du visar oss!Vilken balansgång det är att förstå lilla Alva....och vilken fin mamma du är!! Kramen Lisbeth

www.InWhite4You.se sa...

Underbara bilder. Jag älskar alla dina fina saker.
Kram Lena

Spets och Silver sa...

Gillar verkligen de turkosa lådorna!!

Jag beundrar dig att du har ork för blogg, arbete, familjen och inte minst lilla Alva. Hoppas du inte glömmer dig sjäv, jag vet att det är lätt hänt.

Kram från Nette