tisdag 15 juli 2008

Konsten att ta sig tid till att njuta...


Jag har en syster som heter Sara, som har ett helt underbart vackert hus, hon har lagt sin prägel på varenda vrå i sitt tvåvåningshus. På utsidan är det brunt och vitt, likt ett gigantiskt pepparkakshus... Det är ett trähus från 20-talet som förut var ett bageri/cafe, i sitt kök har hon en jättefin järnspis som hon dekorerar olika efter årstiderna, alltid
lika inspirerande. Jag kan tillägga att Sara har en genuin Shabby Chic stil från topp till tå !

Jag tänkte på henne när jag sneglade längtansfullt på min tidningshög med senaste nummer av
"Hem & Antik", "Lantliv" och förstås "Vackre Hjem & Interiör". Jag har bara hunnit halvvägs i dem, jag hinner inte...

När Sara får sina inspirationstidningar ( hon skickar efter sina från USA) så tar hon sig tid att njuta till fullo, hon häller upp ett kallt glas Chardonnay går ut på sin veranda
och sätter sig för att läsa och låta sig inspireras av det ena mysigare uppslag efter det andra...

Så skulle jag också vilja ha det, det får bli en ändring på den fronten...
Vin dricker jag i och för sig inte men jag kan tänka mig att ta med mig en god kopp te och njuta
av mina inspirationstidningar, det ska väl inte vara så svårt att ta sig tid till...

Ska bara måla sista varv på mina guldlampetter och assistera vår son, Josef och hans kusin Hektor när dom bakar vaniljmunkar, speciellt vid frityrmomentet, det kan vara lite kritiskt.

Men sedan, då ska jag ta fram min tidningshög, minsann !
Vill ni hälsa på hos Sara klicka här: http://www.sarashus.blogspot.com/

4 kommentarer:

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Visst ska man ta sig tid att njuta!Själv brukar jag passa på att krypa ner i ett härligt bad och läsa mina tidningar i lugn och ro. Som heltidsarbetande fyrabarnsmamma är ju den egna tiden ganska begränsad:)

Kram Annica

A home far away sa...

Låter som en helt underbar ide´, att inte snabbt bläddra igenom utan verkligen ta sig tid att njuta...

Kram från Singapore

Ullis/Leva på landet sa...

Roligt att du hittade in till mig och tack för din gulliga kommentar. Att njuta av inredningstidningar gör jag ibland, men oftast blir det en liten titt då och då.

Kram Ullis

Anonym sa...

Vilket bra njut tips du har.

Kul att du gillade mitt bord. Jag tycker att om man målar med rätt vit nyans och en bra kvalitéfärg så kan ju bordet bli jättebra. Ibland är det snyggt att bryta av allt det vita med lite snyggt trärent själv vilket jag har gjort med mitt gamla bord, men det är riktigt gammalt och det är det snyggaste trärena som finns (om du förstår hur jag menar, lite svårt att förklara så här i text och när man inte ser bordet som jag har)

Ha det gott

//Lena