måndag 21 juli 2008

Sjukstuga hemma hos oss...

Som en motvikt till dagens samtalsämne, så får det bli söta jordgubbar !
Det är både snorigt och febrigt hos oss. Evelina, 13-åringen var först ut och hon är faktiskt nästan frisk nu. Sedan har de andra barnen lite eftersom blivit sjuka, själv känner jag mig lite tung i huvudet, jag får hoppas att det stannar vid det.

Jag minns när både maken och jag fick kräksjukan, samtidigt ! Oftast så hinner ju en av oss bli lite bättre innan den andra insjuknar, men så var det inte denna gång, vi låg över toastolen i var sitt badrum och mådde pyton.

De stackars småflickorna som då var 6 månader och 2,5 år blev lite åsidosatta till en början, men sedan gör jag något som jag inte riktigt förstår än i dag, jag ringer till Susanne, min storasyster och vädjar att hon kommer och hämtar småflickorna för jag varken orkar eller kan sköta om dom när jag är så sjuk.

Utan att för en sekund tänka på att flickorna kunde smitta ner hela hennes familj och gjort så att hon fått ställa in viktiga utbildningar som var bokade långt innan och som hon var den enda som kunde hålla i.

Osjälvisk som Susanne är kom hon på en gång och hämtade upp småflickorna så de fick komma bort från vårat spysjuka hus.

Som tur var så blev faktiskt ingen i deras fem personer stora familj sjuk, men det kunde varit tvärtom, att alla hade fått den hemska spysjukan....

Ni kanske undrar hur de gick för våra andra barn ?

De klarade sig också från att bli sjuka, Josef var som vanligt urhungrig och sugen på köttfärs sås, så jag satte mig på en köksstol och dirigerade honom igenom alla steg till en riktigt god sås med spagetti.

Jag minns med fasa hur illa jag tyckte det luktade från spisen...

4 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Inge kul att vara sjuk, men jag föredrar ju en förkylning framför magsjuka. Hoppas att ni blir friska snart. Ljuvlig bild med alla jordgubbar.

kram Ullis

Ewa sa...

Usch och fy för sjukdomar, och allra mest magsjuka... =(
Kikade in i din webbutik. Så mycke fint! Vill ha massor! Måste också säga: Va fint skåpet vart som du målade. Har själv ett "åbäke" till furuskåp som jag länge funderat på att måla, men jag vet inte om jag ror iland det.

Mvh
/Ewa

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Trist med förkylningen! Vi snörvlar lite vi oxå och har så gjort någon vecka. Just när det gäller sjukdomar är det jobbigt att vara en storfamilj. Det tar ju sådan tid innan det gått varvet runt!

Kram annica

Stina sa...

Hoppas att ni böir friska snart gumman. Kramis