fredag 11 juli 2008

Målningen börjar att gå mig på nerverna...

Här är en rolig bild som jag tänkte dela med mig av.



Ofelia ville att jag skulle fota henne målad som clown, men då var det någon annan som också ville vara med.



Ser ni henne ?

Det tog ett tag innan jag själv såg henne,

målad som en Geisha...


Här är lite bilder på hur mina möbler såg ut innan, detta är bordet som ska vara under spegeln.Guldspegeln som den såg ut innan.


Detta är mitt motsträviga skåp !


Men oj, vad jag har målat och med varierande resulat...
Guldspegeln blev väldigt lyckad, målade med vattenbaserade "kalkvit", sedan gnuggade jag bort lite så att guldet kom fram på äkta "Shabby Chic" vis.

Det stora spegelskåpet har däremot stretat emot, efter ett grundvarv + två slätstrykningsvarv så lyste den bruna färgen igenom ändå.
Det här är ett jobb för proffs, tänkte jag så jag packade in alla ungar i bilen , mutade dom med Mac Donalds- hammisar, körde sedan förbi Driv-in- luckan och beställde det dom ville ha och under tiden dom åt i bilen så kunde jag i lugn och ro springa in på HP-färg och få lite handledning...

Det råd som jag fick var att helt enkelt fortsätta med samma vattenbaserade färg, men att först rugga upp ytan med sandpapper så skulle det bli bra.

Glad i hågen och med mätta och nöjda barn så åkte jag hem och fortsatte måla.
Men efter fjärde varvet så börjar det att krackelera...H-vete!!

Så då tänkte jag att istället för ett helt vitmålat skåp så får det bli som med spegeln, det får bli lite skavt och nött med hjälp av sandpapper, det är ju också helt OK !
I morgon kommer bilder på hur det blev...

1 kommentar:

Stina sa...

Ja, man ser två busungar där.:-)
Ska bli kul att se hur det blev med sakerna. Kramis Stina