onsdag 9 juli 2008

Terapiarbete och plättar med sylt...

Lite smått och gott från butiken, prisexempel, hjärtkrans i Brudslöja 149:-.
Vill ni se mer gå in på http://www.ofeliashus.com/.

När jag ändå målade "guldmöbeln" så passade jag på att måla skåpet vi har i köket, ett 20-tals
mörkt spegelskåp med glasdörrar. Det har stått och sett så mörkt och dystert ut, alla fina trädetaljer har inte gjort sitt rätta.
Nu med ett grundvarv så ser det genast mycket bättre ut, men det skåpet var mer tidskrävande än jag trodde.

Först ruggade jag upp ytan med sandpapper, sedan torkade jag av dammet och så tejpade jag
maskeringstejp runt alla glasrutor...
Därefter var det dags att måla, det är så vilsamt och avslappnande att måla, rena rama terapiarbetet (tills en hungrig treåring frågar efter "pättar me sytt" eller ropar FÄÄÄRDIG! från toan ) och så blir det ju så fint...

Jag ska sätta in lite för och efterbilder när det är klart, så får ni se.

3 kommentarer:

Millygarden sa...

Fniss... jag nog är det körigt med egentid "måleriet" och våra små illbattingar... När man just påbörjat nått är det alltid någon som ropar och vill ha hjälp eller är hungriga, ja listan kan glöras lång!! Kul med staketet..för vi har gjort spjälor i samma stil längre och lite spetsigare men i stort sett lika som på bilden.. vi ska sätta upp det i höst när vi är klara med tomten.

Ha det gott!
Kram Marina

Anonym sa...

Oj, vilken fin närbutik du har..
Vet inte riktigt hur jag hittade hit:-)
Hit kommer jag gärna på besök igen.
Ha det gott.

Sara sa...

Vad du är duktig med måleriet, jag håller på att måla om varenda spegel jag har just nu, tänkte göra en sån där spegelvägg som Cindy från My Romantic Home.