torsdag 24 september 2009

En del av min hall...

Hej alla vänliga själar!
*
Här är det goväder och riktigt skönt ute...
tänkte ta hand om mina pelargoner men jag fotade
i stället...jag kände mig lite småfrusen idag...
så det var skönt att få stanna inne...

Bilderna idag kommer från en del av min hall...

Madonnorna från Jeanne d'Arc Living har kommit men
dessvärre så levde de flesta av dem inte upp till mina krav
så jag kommer inte att sälja av denna sändning...
pratade igår med dem och de kommer att skicka en ny sändning
nästa vecka...

Dessa korgar är praktiska till både det ena och andra...

Finns i shabbad vit och grönt...en detalj är att handtaget är gjort av en trädgren...lite countryinspirerat...

*

*
Nog är de fina...men på nära håll syns felen som inte var
acceptabelt...men nu ser vi fram emot nya exemplar...
*
Det brukar vara lite knivigt att reklamera
när det gäller en hel sändning...
men kvinnan hos Jeanne d'Arc Living var väldigt trevlig
och förstod mig helt och fullt...
tydligen så hade de haft liknande problem med dem ...
*
Jag tycker att det är speciellt viktigt när
det handlar om en nätbutik...
för kunden har inte möjlighet att vrida och vända på varan..
då ska hon kunna lita på att det som levereras...
är felfritt...

Tänk vad jag höll på när jag skulle måla denna
symaskin...det höll på bli min död...
kravlade och krälade på alla fyra...
Ett gott råd är att spraya första varvet
och bara måla ett sista varv....
...det är nog med det!

*
Jag är så glad över denna bloggvärld!
Så många nya intryck och upplevelser man får
av att titta in hos varandra...
Jag svängde runt hos en hel del av er när jag fick inspiration
att fota dessa bilder...
*
*
Dessa små nätkorgar säljs egentligen med en ruff kruka i...
men krukan går utmärkt att använda enskilt och
även nätkorgen till annat...
Plommonen är precis lika goda som de ser ut....

Jag tyckte detta Italienska Madonnatema i denna fotning
krävde en riktigt stark espresso...åh...det doftar så gott...
fast jag hellre dricker te
så kom jag i perfekt stämning med kaffe...
Fast jag fuskade lite,
för det var espresso med amarettosmak...
Har ni plockat fram höstsjalar/vantar och mössor ännu..?
här behövs rubb och stubb... i alla fall på morgonen...
eftermiddagen är varmare...
Köpte svenska äpplen igår...vad syrliga och goda de är...mmums...
det är bara att njuta!
Nu ska jag hämta småflickorna från dagis/skolan,
storbarnen har haft "cykeldag" idag
så de cyklade hem...men
-åh...vad jobbigt det hade varit...
och med hjälm....daaa!
Evelina klagade vilt när hon kom hem...
*
Hon cyklar inte i onödan...
-man blir ju typ svettig!
*
Kram,
Anette

19 kommentarer:

Levindas Värld sa...

Hallå där!

Oj vilket jobb det måste ha varit att måla den där symaskinen!!! Puh!!

Tur att min som jag köpte var färdigmålad i vitt allaredan...sicken tur :)

Jodå jag har tagit fram mina scarfs och väntar på att få använda dem, än så länge har det varit lite för varmt för dem.

Men längtar för de är så vackra!!

Va många fina bilder du bjuder, blir alltid så inspirerad och köpsugen när jag besöker din blogg...hihi!

Men det är väl kanske det som är meningen också *ler*

Ha det så gott!!!

Viola sa...

SÅ mkt vackert att vila ögonen på hos dig idag...att denna stora leverantör skickar defekta varor förvånar mig...dom är ju inte speciellt billiga..ha en skön helg, kram

My home is my Castle sa...

nydelige bilder !!!

Klem,Kari

Birgitta sa...

Vad mycket fint att titta på. Vilken tur att du fick reklamera varorna när du inte var nöjd med dem. Det är inte roligt att varken sälja eller köpa något som är fel.
Vilket jobb du måste haft med symaskinen.
Ha en mysig helg.
Kramis Birgitta

Cc sa...

Suck, vilka fina bilder. Suck vilka fina grejer. Det är sånn stämning i dem. KRam

Photo by Maria sa...

Ja de ser så fina ut på håll Madonnorna.. Hoppas att du blir nöjd med de nya som kommer nästa vecka..

Kram
Mia

lovefriidrott sa...

Hej Vännen
men sån tur att det löste sig med madonnorna:) så tråkigt när det blir fel på sändningen.
Jättefina bilder du visar igen Anettte
Ha en fin helg
Kram sari

anemonen sa...

Då vet jag hur jag skall gå till väga med symaskinen jag ärvt av far min. Den skall målas vit är det tänkt. Vilken tur att jag läste din blogg just nu.

hemma hos lilla mej sa...

Hallojs !Vad mycketfint du visar.Jag blir så nöjd och glad när jag kikar in här.Du skriver med sådan inlevelseförmåda så det känns som jag sitter brevid dej.Ja det är inte många som kan det.Vilken tur det löste sig med dina madonnor.inte skoj om det inte är okey.Jadu visar så mycket fint.Ha en skön kväll och en mysig fredag vännen kramizar ~~~~RITA~~~~~~.

Plupps krypin sa...

Åh, du har såå fint. Jag blir avundsjuk! Försöker så sakta att få till det hos oss också men man måste nog ha blick för det för att lyckas.
Ha en bra helg.
Yvonne

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Härligt och komma in i en sån hall, risken är att man blir kvar i hallen, så fint som du har. Symaskinen är jättefin, och alla detaljer, så smakfullt. Ser "min" lilla madonna, hon är så söt. Hoppas du tjoar till när dom kommer, jag ska beställa en.
Ha nu en toppendag
Goa kramen
AnnaMaria

Floras Kulle sa...

Men jisses, vad var det för fel på madonnorna? Var de runda under fötterna...?:)
De skickas nog direkt från tillverkaren ut till butikerna, så det är ju kanske inte så lätt för dem på JDL att garantera att allt är 100% OK. Men om de bara åtgärdar så är ju allt bra! Förutom att det blir merjobb för dig, och det är ju aldrig kul.

Bra tips om symaskinen, jag har en exakt likadan i butiken som ännu så länge är brun... Tror nästan att den får förbli i originalskick, *pust*...

Plommonen hade jag gärna satt tänderna i, hur mumsigt såg inte DET ut...?

Ha en skön fredagskväll!
Kram//Annette

Vit som snö sa...

Ingen kan fota så vackra inspirationsbilder som du, helt underbara varor! Jag väntar på emaljalmanackan, vet du när den kommer hem?!
Vad bra att du reklamerar varor som inte är bra. Jag har köpt en stor madonna över nätet som har en spricka över ansiktet, inte så kul men jag orkar inte bråka om sånt fast följden blir att jag inte gillar den...
Ha en mysig helg! Kram Cilla

Anonym sa...

Ojoj, vad mycket nytt & fint! Trist med madonnorna men skönt med en bra leverantör! Snaaaart ses vi igen.
:-)
/B
www.lyckligagatans.blogg.se

Ullis/Leva på landet sa...

Löste det dr med symaskinen med att inte alls måla utan den är fortfarande svart:). Hoppas att allt löse dig med Alva och att ni kan få hjälp. Inte kul när varorna inte ser ut som de ska.

Ha en bra helg!
Kram Ullis

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Ljuvliga saker:)

Ha en härlig helg
Kram Annica

Hanna sa...

Så fint från din hall.
Hanna

Floras Kulle sa...

TACK, vännen!

Du anar inte hur trösterikt det är att jag inte är den enda morsan med "nollkoll"... Och att jag inte har det enda nollan-barnet som inte ens tittar i ryggsäcken (jamen, man undrar ju! Känns som om hon gett upp att någonsin hitta något där!)

Som tur är har lärarna definierat mig som "något-slags-konstnär", så de är milt överseende med att jag är lite disträ, haha! Den kanske du också kan använda...?

Jag gillar din nya bakgrund. Passar superbra till headern, den gamla var också fin men visst är det kul att byta ibland?

Har äntligen fått tid att kika i Jeanne D´Arcs magasin, jag kom bara några sidor så fick jag avbryta för ett "inspirations-ryck", jag hämtade några äppellådor i butiken som nu skall få bo i köket istället. Det brukar vara så, du vet: "Jaaa, DET måste jag testa!" Det är kul !

Skall också passa på att spraymåla lite utomhus medan vädret håller i sig.

Ha det gott!!!
Kram//Annette

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Hallojs Anette!!
HELT LJUUUVLIGT INLÄGG!!
bara ääälskar allt som du visar som vanligt...du får ju till allt sååå bra!!! Gillar din stil så!! Symskinen är ju underbar i vitt...funderar på om min ska få en make over..för just nu är den förpassad till förrådet!
Som såå många andra möbler...skulle kunna öppna loppis ju!!;)

Just det..du har ju med 2 grabbar o tonåring!! Kan säga att än är det väl ganska lugnt..men...har ju märkt av att hormonerna svängt en hel del sista året...mycket känslor är det;))

ha en skön söndag!!!Kram Millan ♥