torsdag 14 oktober 2010

Kuddar, quiltar och lite bacillnojja...

Hur är det möjligt att bli sjuk igen när jag bara varit frisk
i 3-4 dagar??
Jag grubblade ett tag när jag vaknade med halsont och snuva...
tills jag kom på vad det beror på...
Jag var nämligen till tandläkaren i tisdags...8.15...
För att avsluta ett långdragen (och väldigt kostsam) grej med en av mina sidotänder...
När jag ligger där i tandläkarstolen så där bakåtlutad att
det känns som om allt blod är i och runt hjärnan... Då tänker jag att den där lampan som lyser mig rakt
in i munnen ser inte så där speciellt ren ut...
undra just om det är någon som rengör den mellan patienterna.... Tandläkaren manövrerar den där lampan
med samma händer som han är med i min mun...

Hänger ni med...?
....summan av kardemumman blir ju att jag får bacillerna från patienten
innan mig...eller?
Jag har en släng av bacillskräck...
går själv ingenstans utan handsprit och våtservetter.
Mannen säger att det gör att jag alltid blir sjuk först av alla.....
**
Från det ena till det andra...
måste bara visa denna quilt som är fin på båda sidorna...
Den är min favorit just nu, känns lite sommrigt med pastell nu på hösten..
då är det härligt med mörkare färger..
Finns i butiken...
Kuddarna är väl också fina,
de har funnits ett tag i butiken men det är
först nu som jag har fotat egna bilder på dem...
Den vägghängande lanternan i början av inlägget
kommer från Dommo by Gawor...det är också en brun
likadan lanterna på G...
*
*
Nä, nu kom en leverans från Bloomingville...

Då blir det att fota lite till...


See you!!


Kram,

Anette

10 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hihi, ja man vet aldrig, det kan ju vara en slarvig tandläkare. Jag är inte tandläkare men jobbar ju med egna patienter, och mellan varje ska alla såna ytor torkas noooga. Det är stenhårt med såna grejer, vi kan bli avstängda om vi slarvar. Himla töligt att du blev sjuk igen, hoppas det går fortare över den här gången. Superfin quilt, vilket fint mönster och färgerna var vackra.
Krya på dig vännen
Kramar
AnnaMaria

Vitaspetsgardiner Godis och Praliner sa...

Men inte sjuk igen...ja man vet aldrig vad det är för baccilusker
överallt...min son har också baccilskräck,vill inte ens ha samma tandkräm som oss...hm....

Vilka underbara kuddar och ja allt
är så ljuvligt fint att man bara dör (lite grann)

Ha nu så bra du kan...snart är du bättre ska du se...

Kram från mig

LjuvligtLantligt sa...

OMG, Jag har oxå bacillskräck o har faktiskt aldrig funderat på det där med den lampan som tandläkaren taffsar på o sen rakt in i min mun :(((((
Jag ska dessutom till tandläkaren på måndag, ska jag passa på att sprita den när de lämnar rummet en sekund ;)

Kram Git

Rut och Signe sa...

Låter inte så trevligt med skitig lampa och bacillhärden det innebär. Krya på dig! Marie (f d Almbyboden)Ny blogg nu när vi ska flytta till stan....

hemma hos lilla mej sa...

Nej inte igen.Stackare att vara sjuk igen.Vad mycket fint du visar !!!!!Massa fint .Tycker om kroken och lyktan.Bara så lovely.....Ha en fin kväll rara du och krya på dej .Styrkekramar Rita ♥

Photo by Maria sa...

Nää.. Vad tråkigt att bli sjuk igen :-( Krya nu på dig..

Vilket snyggt quiltat överkast.. Ett sånt önskar jag mig.. :_)

Kram Mia

SwedishCorner ~ DownUnder...Pernilla sa...

Vilken fin quilt! ...kuddarna är ju urmysiga också :-)

Krya på dig!

Kram från Australien♥

heavenandearth sa...

Nee, vad jobbigt!!
Hoppas att du ska må bättre snart iaf!

Vilken vacker quilt! Vackra färger! Men jag blev nog alldeles förälskad i den vackra lanternan o kroken!! Me like!!

Hoppas att helgen blir fin o att du kryar på dig!!
Kramar! Iréne

Unknown sa...

Kan absolut vara från den där hemska lampan bacillerna kom ifrån....eller från en miljard andra ställen, de där otäcka sakerna finns ju överallt.
Hatar också dem och undviker dörrhandtag och ledstånger...rulltrappsräcket...osv... Tvättar händerna det första jag gör när jag kommer hem, för att bli av med dem, usch.

Ditt quiltade täcke var ljuvligt, passar så bra hos dig.
Ha en skön helg!
Camilla

Anonym sa...

Kan vara precis därför att du alltid använder handsprit och våtservetter som du alltid blir sjuk. Det ska liksom inte vara FÖR rent. Bara en teori. :) Själv är jag inte så noga, pussar katterna efter dom har käkat råttor osv, och jag blir ALDRIG sjuk. Hälsningar syrran (Sara)