söndag 31 oktober 2010

Ofelia - en vinnare!

Halloweenfesten som Ofelia var på i fredags blev en hit för henne...
Hon är en pysseltjej utan några gränser och visste precis hur hon skulle se ut på festen...
En skjuten pirat!
En vit tröja som hon klippte och rev i...med mitt röda läppstift och en svart spritpenna
gjorde hon blodiga fläckar och skotthål...och jag fick äran att rita spindlar och spindelnät på ryggen...

När vi köar för att komma in på festen...alla 1-3 :or i stan var bjudna...så det var mååånga barn som ville vara där...då slår det mig att Ofelia hade den minst påkostade men också den mest kreativa dräkten...och med en egen ansiktsmålning som hon exakt beskrivit för mig hur den skulle se ut...Framför och bakom oss stod barn med mammor som hade kunnat coacha vilken unge som helst till småstjärnorna...ni vet...

-Akta kragen, du kan inte snurra så mycket ...stå still så ska jag fixa...osv..

Iförda köpta dräkter, peruker, masker och allt du för pengar kan köpa för att förvandla deras små barn till skräckinjagande små varulvar och häxor....

Summan av kardemumman blev att Ofelia vann "Bäst utklädnad" av alla tjejer...

De som anordnade denna fest var en gymnasieklass som heter "Konst och design"
(Om jag minns rätt så var det så de heter)...något kreativt var det i alla fall...

Jag gissar att det var mer uppskattat för dem med lite egen design än sådant som man köper...kanske var det därför hon blev vald av dem till den "Bäst utklädda"...dessutom hade hon turen att vinna priset för den lott som hon köpte i kassan på väg in...

Ni kan tro att det var en stolt och nöjd tjej som jag hämtade 2 timmar senare...

Nåja, nog om det.

Helgen har varit hektisk för mig, mannen har varit i Tyskland och kommer hem sent ikväll. Idag ska vi bara mysa...jag går fortfarande med nattlinne och det är så skönt!

hoppas ni också får en härlig och avkopplande söndag!

Kram,

Anette

1 kommentar:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Grattis Ofelia, det gjorde du bra.
En värdig vinnare, superbra dress och ansiktsmålning.
Kramar
AnnaMaria