lördag 27 november 2010

Nu ska det göras julfint!

Åh, härliga advent!
Nyss hemkommen från stadens lekland där Alva var bjuden på kalas av en dagiskompis...
Vilken ljudnivå där var...det bara sjöng i öronen på väg därifrån...

Skönt att vara hemma nu...har fått mina nya sofföverdrag och har nästan bytt gardiner i alla tre fönster i tv-rummet...man måste stryka dem direkt tagna ur tvättmaskinen annars är det omöjligt att få dem släta...så nu har jag två våder kvar...

Ska också hinna hänga pappstjärnorna...blev bara så matt av att vara på leklandet..tänkte först skicka dit gubben med barnen....men han hade andra planer...IKEA...så det var bara att åka dit själv....tycker det är så jobbigt med sådana stimmiga miljöer...trivs ju bäst hemma....

Bilderna är från förra julen...

Jag älskar gamla tomtar...den i bilden nedan köpte jag på Tradera i fjol...blev så glad när jag var in på Pias underbara butik..Atelje Skogslyktan
och hittade där en likadan eller näst intill likadan tomte från -50 talet...

Jag längtar tills den kommer...den är på väääg =)
Nuhar Alva somnat i soffan...liten är trött efter besöket på leklandet..
*

Har fått mig en tekopp och ska titta runt lite hos er andra innan jag gör
ett ryck med mitt tv-rum....
Kram,
Anette

9 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Mysigt att få fixa till advent. Har inte hunnit göra det än så det får bli morgondagens jobb. Håller med dig om att det är jobbigt att vara i miljöer högt ljud.
Ha en fortsatt bra helg!
Kram Ullis

Donna@Conghaile Cottage sa...

"It's BEAUTIFUL in any language"!!! Have a Wonderful Holiday Season!!!
Donna

Donna@Conghaile Cottage sa...

Hi Anette,
I LOVE your blog and although I have to translate it, I KNOW we have lots in common... I AM your newest FOLLOWER! I hope you will visit my blog and MAYBE choose to FOLLOW me too!
Have a Beautiful Sunday,
Donna

LjuvligtLantligt sa...

Hejhej!
Ja jag trivs oxå allra bäst hemma, att få jobba hemifrån hade varit paradis för mig. På min arbetsplats har jag MASSOR av folk kring mig hela tiden..blir så trött i huvudet o tycker faktiskt det är jobbigt. Mitt hem är min borg, själ o hjärta.

Kram Git

Anonym sa...

Jag har njutit av dina fina foton en stund! Ha en fortsatt trevlig dag! kram Nina

Unknown sa...

Men åååhhh vilka vackra bilder..:) Nu har jag lagt till mig som följare,den här bloggen vill jag inte missa..:)) Ha en riktigt mysig dag..Kram/Annelie

Belinda sa...

Ooohh, que preciosa decoracion navideña!! El papa noel grande de la primera foto me ha encantado :)
De verdad que tienes un blog que es una maravilla. Me encanta venir a visitarte y ver lo preciosa que tienes decorada tu casa :)
Saludos cariñosos,
Belinda

Elzie sa...

Vilken härlig tomte. Min gubbe har också en sån gammal och jag har den alltid framme till jul. Dom är så mysiga.
Mysiga är också de tomtar du har i din header. Bara älskar de där gråa/silvriga.
Hoppas ni har en bra dag.
Kram Elzie

Hemma hos Razzel sa...

Vilka vackra och inspirerande julbilder! Tycker särskilt mycket om den med den vita amaryllisen och allt gnistrande silver!
-Nu fick jag ny energi att ta tag i pyntandet!!