lördag 17 juli 2010

Åh, vad nöjd och duktig man kan känna sig....

Hej,
Hoppas allt är bra med er...här har vi haft städdag...
i alla fall Evelina och jag!
Eller rättare sagt skurdag...här har skurats i kök-, lek- och v-rum...
Jajjamänsan..det är långt mellan gångerna men när jag väl kommer igång
då jä..ar!
E gick igenom mina tre skafferi...
där är numera utrensat, torkat och sorterat!
...
Dessutom har våra soffor strippats av och de
countryinspirerade och blommiga överdragen har fått en välbehövlig
60-graders tvätt!
Åhhh, vad nöjd och duktig man kan känna sig!
Jag är som ni kanske redan har märkt...ganska manisk när jag
sätter igång med någonting.

Dessutom är städning det mest trista
och fruktansvärt långtråkiga man kan tänka sig...
så fort och effektivt måste det göras!

Mannen, pappa och småflickorna tog båten ut till skärgården
så kvar har Evelina, Josef och jag varit...
så tyst, så tyst har det varit i huset...
De åkte ut med en sådan cykelbåt
som man liksom cyklar i....
eller rättare sagt två cykeltrampar
och två sitter med...
som pappa köpt till barnbarnen...

Den blir nog uppskattad!
*
Nu är kvällen sen och jag väntar hem mannen och sonen,
de är på akuten för sonen
har lyckats vurpa med sin longboard och landade
olyckligt på högerhanden...
inget vidare med tanke på att han snart börjar isträningen...
-Det gör skitont, typ hela tiden...enligt sonen Josef.
Han är inte den som gnäller i onödan...
så då måste handen kollas upp...
Tänk så mycket som kan hända på en och samma dag!
Just det!
Jag tog ner fyra mörkläggningrullgardiner (oj..vad långt ord...)
och skurade dem....det höll jag på att glömma berätta, hihi..
P.S bilderna är på varor från Ofelias Hus....
Ha det gott!
Kram,
Anette

9 kommentarer:

Plupps krypin sa...

Du har verkligen varit duktig! Jag vet inget som är så tråkigt som att städa. När barnen var små så gick det på rutin varje fredag men nu.... har det inte varit så ofta tyvärr.
Må så gott. Kram
Yvonne

Ett Vitare Hem sa...

Åh vad skönt att fått städa, och håller tummarna för att josefs arm inte behöver gipsas!
Ha en riktigt fin dag!
Kramis/LenaS

My home is my Castle sa...

Så mye vakkert du viser...
Nydelige bilder :)

Klem,Kari

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hejsan.
Hoppas det gick bra med handen och att han inte har så ont längre. Det är fort gjort och landa fel. Härligt och ha nystädat, då känner man sig nöjd.
Jag är hemma och tvättar idag.
Ha det gott
Stor kram
AnnaMaria

Anonym sa...

VACKERT!

www.vartdromhus.blogg.se

Katta sa...

Hoppas att det går bra med sonens hand. Det är så lätt hänt med vurpor och skador med barnen hela tiden händer nåt.Duktigt av er med städningen, känner att man inte städar som man brukar nu på sommaren ser dammtussar både här och där hos mej men ibland tar man sej i kragen :) Kram Katta

Ullis/Leva på landet sa...

Härligt att få göra riktigt rent. Vi hade en sådan dag i fredags. Skönt när barnen kan hjälpa till för då går det ju så mycket fortare. Sedan får man hoppas att det håller sig ett tag så det räcker att springa över med dammsugaren.
Kram Ullis

Vit som snö sa...

Flitiga Lisa säger jag:) Oj så skönt efteråt med en sån storstädning ändå. Men med den värmen som varit har inte städning lockat så värst mycket..
Dina bilder är som alltid så fina.
Hoppas det gick bra med sonens hand o att det inte var ett brott.
Ha det gott! Kram Cilla

Levindas Värld sa...

Hej!

Ja det är många ggr man grämer sig lite när andra annordnar stora loppisar eller dylikt och man inte kan komma för man bor för långt bort, det är trist :(

Men roligt att höra att du skulle velat dyka förbi om du bodde närmare :)

Jadu det där med städningen lyckas man alltid dra ut på...haha! Men jag måste se till att städa lite denna vecka, senast lördag!

Ha det fint!