lördag 31 juli 2010

Blåbärsbulla, grillade marshmallows och massor med rykande hett te....

Hej mina fina!!
*
Nu har vinden vänt...jag menar efter alla barnens olycktillbud
så tog vi oss ledigt några dagar och tog båten ut till skärgårdsstugan....

-Åhhh, så mysigt vi har haft det...
Det har blåst ordentligt,
men vindarna har varit sköna och ljumma
så åtskilliga rykande koppar hett te har druckits på bryggan....
Jag blir alltid så fruktansvärt baksugen när jag är där, trots att köket är litet och en komprimerad variant av köket hemma...så är det något speciellt med att röra ihop en deg med träsleven...helt utan högljudda köksmaskiner....När degen jäser plockar jag de blåbär som behövs för att göra en gudomligt god blåbärsbulla...mmmm...
Kvällarna har avslutats med en sprakande brasa...
och grillade marsmallows....
*
Här nedan ser ni vår katt Fransen som hade en tajt följeslagare...
nämligen Märta, en liten söt Yorkshireterrier
som brorsan och hans flickvän hade med sig.
Märta släppte henne inte med blicken,
paralyserat stirrade hon tills hon började dregla...
Det var lite komiskt för Fransen
som är van vid hundar brydde sig inte alls... Idag tänkte jag baka en smultronkaka och ta med mig till mina föräldrar....
(vi har jättemycket smultron i bärlandet, det är knappt vi hinner hålla efter)
De följde inte med ut till skärgården för pappa hjälper en av mina systrar
att byta brädfodring på hennes hus....
Det ska bli mysigt att gå över till dem!
Ha en härlig lördag!
Kram,
Anette

4 kommentarer:

Med en doft av lavendel sa...

låter som en mysig dag ni har, vad god den kakan ser ut, visst är det härligt med att ha det lite enkelt ibland, då uppskattar man lyxen hemma sen.
mvh Annika

Iva sa...

Dear Anette, blueberry pie smells to us. Looks very tasty. Also I'd like to do a very good tea. I wish you a good taste.
I send you lovely greetings to the north. Iva

Mitt liv - Mina drömmar sa...

HÄr i skogen är det dåligt med blåbär men vi har fått ihop till några muffins iallafall:)

Kram annica

Ett Vitare Hem sa...

Åh vad skönt att bara åka bort och tänk så gott grillade marsmallows är, har gått ett antal påsar här i sommar ;o)
Ha en fin dag!
Kramis/LenaS