onsdag 14 juli 2010

Tea time....

Hej på er!
Här njuter vi för fullt av sommarvärmen...hörde att
det var näst intill olidligt varmt i södra Sverige...
Hoppas det inte är för plågsamt...ni får väl tänka
som de som bor runt Medelhavet,
vila lite när det är som hetast mitt på dagen
och ta itu med det som måste göras
lite senare på eftermiddagen/kvällen....
Här har det städats i Ofelias Hus lagret...det har varit så mycket att stå i
att det blivit lite eftersatt...
Inte vet jag vad de pratar om som säger att det inte
handlas lika mycket på sommaren som under annan tid på året...
det stämmer nog inte med näthandlarna...
Mannen köpte jordgubbar igår...nog är det gott!
Så saftiga och söta...och med mycket grädde till...mmm...mums...

Jag tyckte de hade sådan vacker röd färg att jag var tvungen att
ta lite bilder innan vi åt upp dem...
P.S Det som finns i bilderna finns också att köpa hos Ofelias Hus.
Countryinspirerad glashöna...jag använder den till strösocker men
man kan också ha den till salt...

Kram,
Anette

6 kommentarer:

Ullis/Leva på landet sa...

Så härliga bilder. De röda jordgubbarna mot det vita är bara mmmm. Låter som om du har fullt upp. Du får se till att ta det lite lugnt också och bara njuta av sommaren.

kram Ullis

Annalisa - LISA LIBELLE sa...

Good morning! i love your Blog and yours sweet pictures. Big hug from Switzerland. Lisa Libelle

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilka vackra bilder, här i Örebro fläktar det så gott idag!
Ha en riktigt härlig dag!
Kramis/LenaS

di bianco e d'azzurro sa...

Hi Anette, the teapot is lovely and lovely!!!
Have a nice day, hugs Annamaria

Vitt hus med svarta knutar sa...

Så ni säljer jordgubbar i butiken också..."P.S Det som finns i bilderna finns också att köpa hos Ofelias Hus" *fniss*

Härliga bilder! Tekannan är underbart söt. Det är ganska praktiskt att handla på nätet. Speciellt nu när det varit så varmt, då kan man göra det tidigt på morgonen eller sent på kvällen. Siesta mitt på dagen är inte så dumt. Det är bara vi här uppe i nord som tror att vi måste vara lika effektiva som vanligt fast det är över 30 grader varmt.

Ha det så fint!
Kram,
Regina

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Härligt röda gubbar mot allt det vita:)

Kram Annica