söndag 11 juli 2010

Så underbar är sommaren.....

Hej på er alla härliga besökare!
Har haft en lugn och vilsam helg
i vår skärgårdsstuga...





Bara vilat och ätit god mat...tänk så bra vi har det som har den möjligheten...
att för några dagar byta miljö och samtidigt lägga jobbet åt sidan...

Jag hoppas med dessa bilder förmedla hur härligt det är där ute
på ön....
När man som jag och min man är egna företagare
så finns inget som heter semester...
visst ledighet, men inte helt ledig...
Ett eget företag är som ett till barn..
ni vet, man bär det med sig i tanken var man än är...
Men belöningen är att man får jobba med det man själv valt...
skapat sitt eget jobb...
Både min man och jag kommer från familjer med egna företag,
så att jobba kvällar och helger
är inget nytt...det har vi sett sedan man var liten...
Då känns det extra lyxigt med en helg tillsammans
i skärgården!
Tag vara på varandra!
*
Vi fick i helgen reda på att en bekant
till mina föräldrar fått ett dystert besked av sin doktor...
endast tre år kvar....
i bästa fall...
*
Kram,
Anette

5 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Där har ni det fint, härliga bilder.
Vi åker till vårat paradis idag.
Önskar dig en fin sommar
Kramar
AnnaMaria

Ett Vitare Hem sa...

Åh så fint, visst är det härligt att ha en plats att kunna åka till och släppa en massa måsten...
Ha en riktigt härlig dag!
Kramis/LenaS

Vitaspetsgardiner Godis och Praliner sa...

Hej! Förstår att du njuter....
Men nu har Alva vuxit som bara den...
stora damen ju :)
Tråkigt med dina föräldrars bekant
Livet är bra orättvist....

Det gäller att ta vara på det man har
Vem vet när det tar slut......

Ha en fortsatt trevlig sommar
Stor kram/angela

Postgårdsromantik sa...

Jättefina bilder - ser sådär härligt somrigt ut. Här börjar det likna mer och mer medelhavsklimat av högsommarkaraktär - svedd grönska och het värme som nästan slår på en. Men ändå känns det suveränt härligt. Verkligen sorgligt läkarutlåtande - det är sådant som gör att man blir än mer tacksam för det man har...

Postgårdsromantik sa...

...jag sände iväg meddelandet innan jag hann hända hälsningar till Dig och de Dina. Ha det gott i sommmarvärmen.
Kram,
Kusin Lena