lördag 24 maj 2008

Min syster, min musa...






Mitt upp i mitt letande efter speciella varor till Ofelias Hus, förblindad av vackra ljusstakar och glänsande vaser så har jag ett samtal med Susanne, en av mina tre systrar.

- Du skulle bara veta så mycket fint jag beställde i går, säger jag och tar sats för att beskriva det ena vackra efter det andra...



-Har du tänkt på hur du ska marknadsföra Ofelias Hus, frågar syrran. Du kan ju ha hur mycket fint som helst men det är ju ingen som hittar dit om du inte marknadsför rätt, fortsätter hon.

Det är ju som att ha en butik i någon gammal lada ute på "vischan", det är ju ingen som vet om den.

Jag som fortfarande är helt om tumlad av allt det vackra, vaknar hastigt upp. Så rätt hon har, än en gång måste jag tillägga. Till Susanne kan man nämligen ringa om man har kommit lite "off track" och så är man fokuserad på ett helt ny sätt när man har pratat med henne. Det kan nog mina tre andra syskon intyga, för hon gör likadant med dem, tar sig alltid tid och analyserar .


Jag har mycket att lära av henne, hon kan det mesta, hon driver ett eget väldigt framgångsrikt företag så hon vet vad hon pratar om. Vill ni veta mer kan gå in på hennes sida:
http://www.2learn.se/ .

Så nu måste jag annonsera på bästa sätt:
Tidningarna "Hem & Antik"och "Lantliv".
Dagstidningar runt om i länet.
Blocket med 3.4 milj.besökare/v.
Annonsbladet, numera Extra.



Kom gärna med fler tips!


Ha en bra dag!

2 kommentarer:

Sara sa...

Du måste ha en annons i "Drömhem och Trädgård", den har ju jättemånga läsare! Jag såg ditt inlägg på min blogg, och jag insåg att den där asfaltsbilden inte var min stil ALLS. Jag sa till och med det åt Jonatan när vi åkte in till stan: det ser ju ut som i Sovjet, grått och trist. Nåväl, jag ska fylla på snart med andra bilder. Trevlig helg!

2Learn sa...

Tusen tack för dina fina ord, hoppas bara att mina råd hjälper och inte stjälper...
vi ses i morgon./S