söndag 11 maj 2008

Måla, måla och åter måla...


Jag har varit i målartagen igen, den här gången var det dags för tavelramar. Alla dessa -90 tals,

guldgula ramar som jag bara får nog av, usch...

Vi har en nätt liten samling på hallväggen på väg upp till övervåningen, de flesta på barnen. De är vita nu och känns sååå mycket bättre, så nu sneglar jag på vårt mörka tunga Jugendskåp i köket och undrar om det månne skulle gå att måla på en sådär 3-4 dar.

Jag återkommer med lite för- och efterbilder.


Dessutom har jag permanentat min 5-åring,
Ofelia. Det blev jättegulligt !!


Hur kan man komma på att permanenta en 5-åring ?

Jo, det är nämligen så att Ofelia är en speciell liten tjej (eller ska jag säga dam). Minst 95 % av hennes vakentid går åt till att fundera på vad och hur hon ska ha håret och för att inte tala om hennes huvudbry över sitt klädval.

Hur många ungar har lagt fram dagiskläderna redan på fredagkväll?

Då måste jag tillägga att Ofelia går bara ons-fre till dagis.


Då kanske ni förstår...

Dagen innan vi skulle fara på Kyrkans barnsång så kommer Ofelia till mig och undrar vad jag

ska ta på mig när vi ska dit, jag svarar : jeans och någon tröja.

-Men mamma, jag hade tänkt att du skulle ha kjol......

Inga kommentarer: