onsdag 12 november 2008

Tänk så bra allt kan bli...


Jag har roliga nyheter!
Lilla Blanka har flyttat tillbaka till oss, hennes nya ägare tyckte att hon
betedde sig konsigt vid ett tillfälle och tvivlade på att hon var frisk...
Det var absolut ingen större katastrof, som ni vet så har jag blivit väldigt fäst
vid dessa valpar så jag ville att hon flyttade tillbaks till oss
när de hade denna uppfattning om henne.
De ville ju inte längre ha henne....
-Hon stannar här!
säger jag till Kent som ser helt förskräckt ut...jag ser vad han tänker,
-Ett till djur, vårt hus liknar redan ett zoo...men han säger inget annat än
-Jaha, du säger det....
-Jaa, det måste hon få, svarar jag...
Kent blir tyst och så ger han mig den där blicken som jag har fått
så många gånger tidigare...
när jag ville köpa katterna...när jag ville köpa Ebba...när jag ville flytta till villa..
och när jag ville ha MÅNGA syskon till Evelina...
Jag ser vad han tänker :
-Du är ju inte riktigt klok...men han säger inget....
Vi hinner inte prata om detta något mer, för vi är på väg till mina föräldrar.
(som är helt insatt i det som har hänt)
Vi hinner bara stiga in i hallen hos dem så kommer mamma och säger :
- vi tar hand om henne, vi köper henne om vi får ?
Jag sneglar på Kent och han ser plötsligt väldigt nöjd ut...
Samtidigt så faller alla bitar på plats,
nu får jag ju ha henne inom räckhåll utan
att fresta på Kents tålamod...
hos mamma och pappa kommer hon
att bli omhändertagen på bästa möjliga sätt...
Jag blir rörd till tårar, kramar om mamma och tackar henne,
hon har än en gång agerat den räddande ängeln.
När det blev klart att Blanka skulle flytta hem igen så vill jag få hem henne så fort som möjligt, men de kunde inte komma tillbaks med henne förrän dagen efter...
-Åhh, vad olustigt att hon ska vara kvar hos de andra när
de inte längre vill ha henne,
säger jag åt Kent.
Klockan var nog vid 21.00, men Kent säger direkt :
-Jag far och hämtar hem henne!
Sagt och gjort så far Kent den nästan timslånga åkturen
tillsammans med Evelina och hämtar hem charmtrollet.
Kvällen är sen när de är tillbaka men alla, även de små har väntat så
han fick först komma hem till oss,
så hon fick träffa oss andra...och hon hade inte glömt oss,
hon höll formligen på att ta ner oss av glädje och lillsvansen viftade febrilt...
och mitt hjärta blev varmt när jag såg henne....
När pusskalaset var över så
åkte vi oanmält och ringde på hos M&P,
-Jag kände på mig att det var ni , säger pappa med ett leende,
det var nämligen hans idé att ta hand om Lilla Blanka.
Blanka är lika glad åt dem, hon har ju varit där så pass många gånger
att det var precis som att komma hem.
Men gladast var nog Pappa Astor som undersöker henne från topp till tå
för att genast börja busa och leka som förrut..
Vi står bara leende och tittar på med en liten lyckotår i ögonvrån.....
Bilderna är från M&P, mamma har många fina kvinnofigurer,
helt ogenerat står de lite här och där
och stäcker på sig, den ena vackrare än den andra...
Här står en fulsöt Joker, faktiskt en julklapp av mig, förra julen...



Här sitter lillebror i bokhyllan och dinglar med benen....

Måste bara få visa vad Alva valde att ha på sig på Farsdag, en gammal ärvd dagiströja från Evelina, rutig kjol med volang, randiga grå/svarta leggins och slutligen randiga vit/rosa strumpor.

Hon stod länge och väl och valde ut dessa kläder för att sedan kolla in i spegeln hur hon såg ut. Jag måste erkänna att mitt försök att få henne att byta kläder var bara halvhjärtat då jag tycker det är viktigare att hon känner sig fin än att jag tycker att hon matchar från topp till tå....

Ha en fortsatt bra vecka !!

Kram Anette

9 kommentarer:

Norrdalen sa...

Åh vilket fint slut det blev! Snälla föräldrar som tar hand om lilla vovvsingen! Det finns en mening med allt i livet!

kram jannica

Willewira sa...

Hur kan man inte vilja ha en sådan söt liten hund!!

Så skönt att allt ordnade sig till slut och att ni får ha henne på nära håll!

Klart dottern ska få klä sig fint!! :) Du gjorde helt rätt!

Ha en underbar dag!
Kram
Willewira

LillaFlisan sa...

Vilken tur att ni åkte och hämtade henne!
En del förstår nog inte vilket arbete det är att ta ansvar för ett djur.
Att de faktiskt är som bebisar...

Kram

flisan

♥ Fyra årstider sa...

Ryser när jag läsaer...vilken kärlek.
Kram Lotta

lovefriidrott sa...

Hej,
vilken historia den hade liksom allt med ett fantastiskt slut.
Ha d
Kram Sari

2Learn sa...

Tänk så bra allt blir ändå till slut, trots att jag mycket väl kan förstå din uppgivenhet. Nu får du liksom ha henne ändå, fast hon inte bor hos er. Kan ju vara skönt det också. Ni har ju en hel del att ta hand om och stå i, Alva hon är ju för skön, låt henne blomma ut vet ja.../S

Ullis/Leva på landet sa...

Men tänk så bra det ordnade sig tillslut. Man kan ju undera vad de gjort efter som de tyckte att hon inte var som hon skulle. Hon som är så söt. Vilken tur att du har din mamma och pappa.

Kram Ullis

Nettan sa...

Fel på " Lilla Blanka " ....öhhh, nä det var nog ägarna som köpte valpen som det var fel på...*fniss*.

Men inget ont som inte har nått gott med sig, allt fick ett Lyckligt slut =0).

Vilken tur att hon fick ett bättre ställe att hamna hos som din Mor & Far...
Kram Nettan

Viola sa...

Jag får tårar i ögonen, vad är det fär männsikor som köpt henne kan man ju undra, förstår att du blev överlycklig nu när allt löste sig till det bästa! Här är en som är nervös över sin vovve, han opererades förra året för testikelcancer och nu har han svårt att få fram sin urin. Så det blir akuttid imorgonbitti och vi får se vad som händer, det kommer attt bli en sömnlös natt, detta är det värsta, har haft mina fyra hundar men jag vänjer mig aldrig när dom blir gamla och det är dags.....gläds åt dina charmtroll, kram