måndag 24 november 2008

Lånade inspirationsbilder....

Tänk vad fantastiskt det är med Internet...jag googlade "julbilder",
för att få lite inspiration och se vilka härliga bilder jag fann....


Har ni dekorerat ute ännu ?
Varför inte en helklädd julgran på verandan ?
Ja, jag vet "only in America"...
Men nog hade det varit mysigt att krypa upp i ena fåtöljen med en rykande kopp te...

***




Här i stan har de inte tänt ljusen i de hitforslade "bronto -granarna",
men jag har nog sett att det är på gång, kommungubbarna kör runt lite hit och dit med dessa 5 meter höga granar,
så snart står de nog här och lyser vackert...

Varför inte hänga lite granris i gardinerna?


Det är ju riktigt sött med ljusblått, trots att det är Jul...

...men nog är det ändå finast med vitt och zink...


Så vackert dukat...med små julträd som bordsdekoration ...


(Lånade bilder från nätet.)

***


...här hade jag gärna strosat runt och handlat julklappar...


....eller varför inte i självaste New York ?

***
Nej, drömma går ju, men jag får nöja mig med
Norrbottens Museets julmarknad till helgen,
det är ju inte fy skam det heller...


God Natt all nära och kära
och mina kära bloggvänner !

P.S I dag är det precis en månad kvar till Jul !!

Kram
Anette

6 kommentarer:

Sara sa...

Så det är marknad på muséet till helgen? Annars är det även en julmarknad på Arcus till helgen, jag får försöka hinna med båda. Vilka mysiga bilder du hittade!

♥ Fyra årstider sa...

Julbilder ger en frid.
Kram Lotta

lovefriidrott sa...

Hej,
kul att du oxå googlat på julbilder,
jag hittade så fula granar el en dom var över över dekorerade med det mesta man kan tänka sig.Amerikanskt
förstås:)tänkte lägga in dom men ångrade mig i sista stund o tänkte att jag skrämmer iväg alla bloggvänner:) Då var de ju så kul med dina fina bilder så man fick drömma sig bort en stund....ha d
Kram Sari

Anonym sa...

åååh vilka härliga biler, såå mysiga :) jag gillade också de klädda granen utomhus, men undra om sakerna får sitta kvar? tänker på stormen..

jag ska på julmarknad på lördag tänkte jag, på friluftsmuseumet i stan, så mysigt bland alla gamla hus :)

ja visst är det svårt att hinna med allt man vill när mörkret nästan är här vid lunch.. men som sagt det kommer fler dagar. det viktigaste är ändå att njuta :)

stor kram sara

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Tänk...bara en månad kvar. I helgen blir det pyntning:)

Kram annica

Ullis/Leva på landet sa...

Så härligt inspirerande bilder. Nu börjar man verkligen längta till julen.

Ha det bra och sköt om dig!
Kram Ullis