lördag 9 januari 2010

Avslutning på lovet och ett januariprojekt....

Hej !
Sista helgen innan skola och dagis sätter igång...
Det ska ärligt bli skönt med lite vardagsrutiner,
trots att lov alltid är härligt för dem.
*
Men nu är batterierna laddade och bäst av allt
så ska det bli lite mildare väder till veckan...
det uppskattas!
Då får jag lite tid till mitt januariprojekt!
Jag har ett runt pelarbord som jag fick av mina föräldrar
i höstas...som jag ska ge en liten renovering...
det blir ett roligt projekt, tänkte mig vitt med lite vacker text på...
Sedan ska det nog få stå i småflickornas tv-rum...
passar bra till schäslongen där...

Något som också ska göras så här i början av året är en avslutning av Alvas utredning på Nep-enheten...det är två saker kvar, en iscensatt lek tillsammans med en förskolepedagog...där de ska se hur Alva beter sig i leken...det kommer att filmas för att inte något ska missas...

Sedan ska ett besök på Alvas förskola göras, där ska de se hur Alva fungerar tillsammans med andra barn....

Alva mår bra nu, några frånvarandeanfall har det varit, men det kan hända
när hon nu håller på att trappa upp den medicin som hon ännu inte äter full dos av....
*
I dag ska Kent åka med Småflickorna på Leo's Lekland...
det blir skoj för dem...
*
Ha det bra mina vänner!
Kram,
Anette

9 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag håller med, det ska bli skönt med gamla vardagen igen och så mildare väder. Det önskar jag väldigt mycket, blir en pärs och öppna elräkningen!
Önskar dig en mysig helg
Kramar till dig och Alva
AnnaMaria

Vit som snö sa...

Även om ledigheten är behövlig för barnen så är det skönt att rutinerna kommer igång igen.
Ha en mysig lördagskväll!
Kram Cilla

Vitaspetsgardiner Godis och Praliner sa...

hej vännen...
Kikar in hos dig,alltid lika mysigt.Vardagen är skön ibland men lite rutiner mår alla bra av,tror barnen mår bättre av det också.Min 14 åriga son blev alldeles stissig nu under jullovet.Men han behöver rutiner,han har diagnos Asbergers.

Det tog lång tid innan vi fick en diagnos för honom,men jag förstod ganska snart att det var ngt.Det svåra var/är att få lärarna att förstå vad det innebär.

Bara för att inte det inte syns på utsidan....många duster med skolan...Sonen går i vanlig klass och klarar sig relativt bra,men om lärarna var lite mer engagerade och insatta hade det förståss varit lättare..Bup har varit där flera gånger...

Du ska se att allt kommer att ordna sig för dig och din dotter...kräv bara dina rättigheter och hjälp om det nu skulle behövas.Jag var för mesig,kände mig dum att behöva jaga förståelse...


Kramar till dig från mig...

Ullis/Leva på landet sa...

Ser verkligen fram emot att det ska bli varmare som de har lovat. Idag har jag inte ens varit ut. Kul med ett litet projekt. Tror att jag ska göra en lista på saker som jag skulle behöva göra. Hoppas att allt ska gå bra med Alvas utredning.

Kram Ullis

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

GOTT NYTT 2010!!!
Hej Anette!
Hoppas jul o nyår varit fin!!
Härligt så m,ed all snö..men brrr så kallt!
Lite att läsa ikapphäe såg jag;) Underbara dukningar..både den du visade 21..o nyårsdukningen hos din syster!
Härligt att få sätta sig vid ett sådant vackert dukat bord..maten bli sååå mycket godare!!!
Ha nu en fin söndag o bar start på alla rutiner som träder i kraft till veckan!! Kan man inte slappa i morron rock till 1 som vi gjort här;))
2010 vintervita kramar till dig
~~Mamma ♥ Millan~~

Vitt hus med svarta knutar sa...

Den jobbigaste rutinen för vår familj är att komma upp tidigt på mornarna igen. Vi har inga små barn (en tonåring kvar hemma)så vi alla vänder på dygnet när det är långledigt. Skönt att vår vecka startade med torsdag, fredag.
Skönt för er att Alvas utredning snart är avslutad, då blir det oxå klart vilket stöd hon behöver.
Kram,
Regina

hemma hos lilla mej sa...

Ja på måndag ringer kl6 då blir det som vanligt igen.Då börjar det vanliga igen .Så nu är det dom vanliga rutinerna igen.Men det är skönt.Va härligt för er alla att Alvas utredning är klar så ni vet vilket stöd hon behöver.ha nu en skön söndag i kylan vännen.Värmande kram Rita ♥

Rut och Signe sa...

Skönt att ni har fått det lite lugnare kring er familj efter allt ni gått igenom. Rutiner och vardag är inte alltid så dumt och lite underskattat då många längtar till helgerna. Men för barnen är det bra med att komma åter till kompisarna i skola. Ha en skön vecka! Marie

linnea-maria sa...

Vilken fin korthållare du visar. Hoppas att det går bra för lilla tösen. Ha en fin vecka /linnea-maria