tisdag 26 januari 2010

CUISINE-serien...ooola-la, så franskt!


Hej alla snälla själar!
*
I dag tänkte jag bjuda på lite bilder av min CUISINE-serie...
Ett vackert porslin med gamla, lantliga detaljer.
*

Det finns mjölk/saft kanna....

Lantligt grädde/socker set i liten järnhållare....
Sockerskålen har sött lock och en liten porslins sked.

Åh, så franskt....
*
De går att ha dem var för sig och med
järnhållaren till annat...servetter eller glasflaskor...
*

Till denna järnhylla med låtsas "rostpatina"
följer det med två krukor som man kan ha blommor i ...

eller ljus...
men den är lika söt som hylla till div. speceri burkar i köket.


Dessa porslinsburkar har aromtäta lock,
bra till kaffe och te...
*
Jag helt enkelt älskar formen på dem....
Lantligt och franskt, precis som det ska vara!
*

I helgen så hade vi kalas för Ofelia som nu är 7år....
inte längre halv 7 som hon tidigare sa!
*
Hon fick kläder, det kan tyckas trist med mjuka paket...
men hon var helt salig...
*
Kläder är ett stort intresse för henne...
när jag sorterade bort kläder sist som vi skulle skänka till
Rädda barnen, bad hon att få spara kläder med de
finaste banden och brodyren...
hon ville sy egna kläder av dem...

-Åh, mamma...den här kan man göra så och så med...osv..
-Om man klipper här och sätter den där....,höll hon på.

Hon fick ihop en kjol och topp av några urväxta plagg...
Nu ska jag ringa och höra om
mamma och pappa är hemma så ska jag,
Alva och mannen min ta oss en promenad upp till dem
så kanske man får sig en god kopp te!

Kram,
Anette

13 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Jisses vad mycket fint du har fått hem.!!!!!!Vad mycket fint!!!!!Ja ha du har en tjej som gillar kläder.Min Hanna är likadan tycker det är hur mysigt som helst med kläder armband och halsband.Undra om det är mej hon brås på skulle tro det.Hoppas du fick dej en skön promenad och en kopp gott the hos mammsen.Ha en härlig kväll mys och njut Varmkram Rita ♥

Photo by Maria sa...

Gud så snyggt.. Så fina saker du fått hem..

Vad roligt att Ofelia är så kreativ :-)

Kram Mia

Vit som snö sa...

Ljuvligt porslin Anette!!!
Nu drabbas jag av vill-ha-sjukan!
Kram Cilla

Anonym sa...

Åh så fint porslin! Ska titta in i din butik! Varma hälsningar från ett snöigt Skellefteå/Kristina

Vitaspetsgardiner Godis och Praliner sa...

hej svejs...Grattis i efterskott till dottern..
Oj...oj...vad vackert porslin,man blir ju helt salig.Så bedårande fint!!!!!

Kramiz

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vitt porslin är så fint, här fanns det både vitt och jättefina kannor och annat. En riktigt fin serie. Och ett riktigt härligt kalas har ni haft, ser otroligt smarrigt ut med semlorna. En sån duktig dotter du har, det var bra och göra om gamla favoritkläder. Och din man var en hejare på och gå ner i vikt, så jättebra.
Ha det gott
Goaste kramen
AnnaMaria

Ullis/Leva på landet sa...

Så mycket fint du har fått in i butiken. Verkligen underbart. Vilken duktig tjej du har där hemma som fixar nya kläder av sina gamla.

Kram Ullis

lovefriidrott sa...

Jasså har Kent gått ner 9 kg,,,hmmm har aldrig tyckt han vart överviktig.
Det är kanske det programmet man ska se så att kilorna rasar hi hi.

Jättegrattis till Ofelia på 7-års dagen, hujja vart tar åren vägen??? Min första baby som bli 20 jisses amelia!!

Fina bilder du visar igen;)

ha en myspysig helg
kanske vi möts på dagis nån dag el skolan :)

Kram Sari

Vitt hus med svarta knutar sa...

Hej!
Vilket fint porslin! Jag är så svag för gräddkannor och sockerskålar. Har fler "set" i pressglas, kristall, porslin och keramik. Du förstår vad jag får ligga i och byta till varje fikastund bara för att övertyga maken om att jag verkligen behöver så många olika;-) Efter ditt inlägg får jag väl börja smöra lite *hihi*
Kram,
Regina

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Vilka ljuvliga saker Anette!

Det var nog ganska länge sedan jag tittade in hos dig...måste bli bättring för du visar ju så mycket fint!Men å andra sidan räcker inte tiden till just nu: Vi ses när vi ses

Kram Annica

Vända blad sa...

Hej, vad mycket fint du visar...Ja du har nog en blivande designer hemma hos dig ;) Här har vi också snart en sjuåring, men där är det mest papperspyssel, rita o Barbie som gäller. Än så länge i allafall...
Vilka härliga semlor ni har bakat!
Kram Maria

Pernilla sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Pernilla sa...

Var kan man hitta detta fina porslin??