fredag 1 januari 2010

Så var min Nyårsafton!

Hej mina trogna läsare!
*
Hoppas ni alla har haft ett bra slut på det gamla året...
Jag och min familj var bjudna till min mellansyster för att fira det nya året.
Det var vi fyra systrar med respektive, det var bara vår bror som saknades...
(nyårsfirade på annat håll)
annars hade hela syskonskaran varit samlad.
* Jag är så tacksam över min stora familj...
vi kommer så bra överens och trivs tillsammans.
Kvällen var hur mysig som helst...
god mat och ett lugn som jag tror vi alla behövde
efter denna
hektiska månad som har varit....
*
(Sara är en duktig konstnär, ett intresse som följt henne genom livet...
här ser ni en vacker rostavla...)
Vi vuxna åt och pratade högt om ditt och datt i munnen på varandra i en
familjär och trivsam stämning i matsalen...
och småflickorna sprang runt i Saras stora och gamla trähus
med många vinklar och vrår att hitta på skoj i...
Storbarnen kröp ner i soffhörnan där de avverkade
både en spännande thriller och en rafflande hockeymatch...
Bilderna i dag kommer från nyårsmiddagen
i Saras väl genomtänkta och väldekorerade hus...
*
I matsalen var alla röda julnyanser borta
och dukningen hade hon valt att gå i
det fräschaste vårfärgerna.
*
En god aptitretare välkomnade oss !

Denna glaskarusell beställde Sara från England,
hon är en van näthandlare och handlar
hem det mesta via nätet...
*
Bordsdukningen var både inspirerande och romantisk!
*
Sara älskar rosor och det går som
en röd tråd genom hela hennes
hus!

I dag ska jag och gubben min fortsätta vår djupdykning mellan hyllor och kartonger...allt i lagret måste räknas sedan ska allt (över 600 olika varor) knappas in i datorn tillsammans med inköpspris...

*

När jag för 1 1/2 år sedan öppnade Ofelias Hus så var det mer tänkt som en liten bisysselsättning...jag hade då varit hemma sedan vår äldsta dotter Evelina föddes,för att till största delen sköta om barnen och hemmet. Att sätta barnen tidigt på dagis har inte varit aktuellt för oss, de har fått vara hemma tills de enligt mig och Kent har varit mogna att vara ifrån hemmet, på dagis...det har varierat...

Evelina var 3 1/2 år, Josef 2 år, men det visade sig att det var för tidigt för Josef så han var bara där enstaka dagar...sista året innan skolan så var han hemma 100%...Han behövde den tiden hemma...lärde sig läsa och var helt mogen för att vara från hemmet när det var dags för 6-års.

Ofelia och Alva började vid 4 års ålder.

*

(Ny skylt i butiken...tyckte om denna smått retfulla text...ibland så måste man få trotsa Jantelagen....)

*

Nu är shoppen en mer än 100% sysselsättning och Kent lägger ner många timmar likaså.

Det är roligt och trots att inventering och timmar framför datorn hör till de mindre roliga stunderna så vet jag att snart kommer min favoritstund med shoppen...nämligen att timme efter timme besöka mina leverantörers webbutiker och välja noggrant vad som ska köpas in....

P.S Vill ni se fler inlägg från Saras hus så klicka HÄR.

Ha det gott!

Kram,

Anette

6 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fint hon har din syster, jag tyckte det var så vårfräscht så jag plockade bort allt rött här också. Vitt och rosa är fina vårfärger, fast vår får vi nog vänta på ett tag. Men man kan ju drömma..
Lycka till med inventeringen.
Ha ett bra fortsatt 2010
Nyårskram
AnnaMaria

Ullis/Leva på landet sa...

Härligt med vårig dukning och en massa rosor. Det behöver man nu. Härligt att det går så bra för dig med butiken.

God fortsättning på det nya året!
Kram Ullis

Photo by Maria sa...

Vilken vacker dukning..
Ni verkar ha haft en trevlig kväll och kul att ni kunde samla ihop alla (nästan) syskon..

Ha nu en god fortsättning..

Kram Mia

anemonen sa...

Så vackert. Dukningen är halva måltiden. God fortsättning.

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vilken vacker dukning. Jag är helt säker på att ni haft ett underbart nyårsfirande. Hoppas inventeringen går smidigt. Önskar en bra start på året.
Kram!

Birgitta sa...

Vad fint det var dukat hos din syster. Vad roligt det måste vara att ha så många systrar. Har alltid önskat mej en syster, men inte har jag fått någon.
Önskar dej ett trevligt nytt år.
Kram Birgitta