torsdag 7 januari 2010

Kallt, kallt....än en dag!

Hej alla snälla som tittar förbi!
*
Nu är det kallt...-28 grader på morgonen....
BRRR!!
Det kände jag av när jag hoppade in i duschen i morse.
Schamponerade håret och tvålade in mig...
vattnet blev varmare och varmare...
jag gillar att duscha varmt för jag är alltid så frusen..
men så här varmt brukar det inte vara...
kallvattnet hade frusit!
Snabbt, snabbt sköljde jag ur schampot i rykande hett vatten...
Det är första gången det har hänt i just det badrummet...
att vattnet fryser till övervåningens badrum är vi van vid sedan förrut...
men på nedervåningen har det alltid fungerat...
*
Nackdelen med charmiga gamla trähus är just detta...

rören är dragna lite hit och dit och det visar sig just när vädret är riktigt kallt...

Dessutom så står huset oskyddat och högt beläget vid vattnet så

vintervindarna piskar på rätt hårt!

Nåja, nu har mannen slagit på värme elementet som vi brukar ta till

när rören måste värmas upp....lite primitivt...något som måste fixas till sommaren.
Men på somrarna har vi alltid andra projekt...då känns detta med rören så långt borta....

I dag ska vi luncha på stan...det är ju fortfarande jullov för barnen
men temperaturen gör att det är för kallt för utelek...då får man göra lite annat...
*
Som vanligt när det är jullov så blir sovmorgnarna längre och längre...
det blir tufft på måndag när det är 6.30 som gäller...
*
P.S Allt i bilderna finns i butiken, Ofelias Hus!
Varma kramar till er alla från ett kallt Norrland!

Anette

14 kommentarer:

Rut och Signe sa...

Oj, stackare med så kallt hemma. Vi har endast -9 så jag ska inte gnälla men det är lite dragit om fötterna i vårt gamla hus. Men det är det värt när man trivs så bra på landet för övrigt. Ha det gott! Marie

Unknown sa...

Hittade hit genom Food, Flowers and Interiors. Vilka härliga bilder, hit återkommer jag gärna.
Vi har också kallt, både ute och inne. I badrummet hade vi 8 grader häromdagen så jag kan lova att duscandet gick fort. Ungarna fick åka till farmor och farfar för att bada av sig lite.
Ha det bra i kylan/Camilla

sara på hedepipan sa...

ja det är då man får känna på lite hur det va förr tiden.
Ja barnen och jag är lediga idag med och vi klädde på oss och gick ut men det vart kort stund näsorna frös sönder.
Må gott och ät gott
kram sara

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Den fågelburen är grymt fin! Har lite koll på den... Åh så otäckt med vattnet, tur att du fick bort schampot. Här är bara 13 minus idag, mycket bättre än gårdagens 24. Idag kom masken, den är så fin. Ska ha kalas på lördag, ska använda den när jag dukar. Vet inte hur än, men det klurar jag ut.
Ha en fin dag
Kramar
AnnaMaria

Birgitta sa...

Det är jobbigt med den här segdragna kylan som verkar att hålla i sej ett tag till. Vi har också haft -28 här. Skönast att vara inne då. Men jag hade bara 16 i vävstugan idag och det är för kallt att sitta där och jobba då. Kylan verkar krypa in genom väggarna nu.
Hoppas ni fick en härlig dag på stan idag.
Kram Birgitta

Hanna sa...

Fina bilder och kallt det har vi verkligen fått.
kram
Hanna

Photo by Maria sa...

hyj vad kallt ni har det, jag är lite glad att jag bor nere i Blekinge just nu..

Hoppas dagen varit bra och att kvällen är lika..

Kram Mia

Vitt hus med svarta knutar sa...

Märker att det är dax att ta en tur i butiken, så mycket fint som du visar.
Vattnet frös på vår lilla toa igår, maken fick såga hål i väggen för att kunna värma upp isproppen.
Tur att du inte brände dig!
Kram,
Regina

hemma hos lilla mej sa...

Vad otäckt det med vattnet.Du brände dej väl inte.Vad mysigt lunch på stan.Mina änglar åker bara pulka och pulka.Vad fina saker du visar.Det är skylten du visar först jag blev kär i.Ska kika runt i butiken mera.Ha en skön kväll gulliga du Varmkram Rita ♥

Vit som snö sa...

Usch! Jag är ju ingen vän av vinter , snö o kyla trots att jag är norrlänning! Här var det -30 idag, då vill man bara gå i ide!
Hoppas det är bra med er!!
Kram Cilla

Ett Vitare Hem sa...

urk trodde att kylan skulle släppa taget då det vart lite varmare här i Örebro igår men tydligen inte....*suck*....vi har knappt varit ute och åkt pulka ens under lovet....
Ha en finfin fredag!
Kramis/LenaS

Vitaspetsgardiner Godis och Praliner sa...

Här tittar jag in med varma hälsningar till dig i kyliga Norrland.En annan klagar då det är 10 minus,ni har 28 minus...säger bara..bbbbbbbbbbbbbbrrrrrrrrrrrrrrr

Varma kramar från mig

Inka sa...

Hej, Anette!

Brrrr, säger jag bara.
Och hoppas inte att du fick brännskador i hårbotten.

Hoppas det ordnar sig med det frusna vattnet.

Vill passa på att önska dig en trevlig fortsättning på det nya året.


Kram Inka

Anonym sa...

Hej!
I morse hade ledningen till varmvattnet i köket frusit. Det blev att värma på med kupevärmare och hårtork och denna gång slapp vi krypa ner under grunden... Tack för det! Nu fungerar det igen. Det har blivit lite varmare så nu ska det nog klara sig. Ha det så bra! Varma hälsningar från Kristina!