fredag 22 april 2011

Härliga påskdagar i solsken....

Krattade lite idag och planterade penseér som jag fått av mamma...

Vi (jag och Alva) har haft dille på att elda i vår järnkorg och sedan grilla korv

när det blivit glöd....så mysigt och Alva älskar det!

*

Mannen och sonen tog fram studsmattan och utemöbler...

det har varit en bra dag...

Vi (jag och Alva) har tränat att cykla utan stödhjul och nu kan hon,

vingligt är det ibland...men det går nästan utan att jag behöver hålla i stödhandtaget...

*

I morgon ska vi olja en utegrupp i trä som vi ska sälja...vi har fått gruppen av mina föräldrar som knappt använt den. Jättefin men vi har alldelens för många grupper själva så denna får vi släppa...


Ha en fortsatt mysig påskhelg!
Anette

6 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken duktig tjej som lärt sig cykla, jag minns vilken lycka det var. Önskar dig och din familj en go och
Glad Påsk
Kramar
AnnaMaria

Lisa sa...

Härlig dag ni haft. Det är så ljuvligt när barnen lär sig cykla första gången. Man blir så tårögd av lycka. Go Påsk på er.

Kram Lisa

Unknown sa...

Å vad härligt det låter med grillad korv och små cykelturer ;).
Önskar dig och din familj en skön helg. GladPåskKram Ing-Britt

Ullis/Leva på landet sa...

Vilken underbar bild. Så kul att Alva har lärt sig cykla utan stödhjul. Låter som om ni också har det jätteskönt just nu.

Önskar dig en riktigt skön Påsk!
kram Ullis

Rut och Signe sa...

Skönt med hemmahelger så man får lite utfört. Har startat upp ny butik nu under namnet Rut & Signe. Dessa två veckor som butiken funnits har varit härliga med mycket kunder. Det är ju alltid oroligt att dra igång stora projekt men det känns bra i maggropen denna gång. Ha en härlig påsk! Marie

Ett Vitare Hem sa...

Ha en fortsatt härlig påskhelg!
Kram/Lena